Super opgewonden

Discussie in 'Cello' gestart door jis77, 20 jul 2016.

  1. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Misschien leuk om een nieuwe post te openen?
    Ben heel benieuwd wat voor cursus je gaat doen en naar wat je allemaal gaat beleven tijdens de cursus.
     
  2. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Er zal een overlap zijn, weet niet precies wanneer, het kwartaal is iig nog niet om ;)nu naast elkaar bespelen dus.
    Het was wel een stuk reizen, maar goed te doen. Ja wellicht nog een keer samenspelen, dat is sowieso leuk!!:)
     
  3. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Tof!! Dat zou mij ook opwinden en zenuwachtig maken, heeft vaak ook wel met elkaar te maken :p leuk hoor!
     
  4. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ik speelde een maand of 8 cello (huurinstrument). Met mijn lerares zou ik op een zaterdagochtend een eigen cello gaan zoeken. En dat lukte!
    Ik met mijn eigen cello de trein in en naar huis. Thuis zagen ze mij aankomen lopen ... . Pure vreugde, topmoment!
     
    Marcelita en jis77 vinden dit leuk.
  5. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Een cello kopen lijkt mij doodeng, moet je echt goed de tijd voor nemen. En al die verschillende ruimtes, stemmingen en met of zonder andere mensen erbij, poeh wat een klus. Maar als het lukt dan is het geluk idd even heel groot :)
     
  6. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ja, begrijpelijk hoe je het koop-proces beschrijft. Ook mooi en nuttig om zo te onderzoeken.
    Bij mij ging het anders: binnen een uurtje of 2 was de keuze gemaakt (tevoren gespaard en in die uurtjes deskundig begeleid). En na 25 jaren is 'ie er nog (met betere kam, andere stapel, betere snaren, nieuwe stok, speciale hars, betere hoes, nieuwe endpin). Dat is ook pure geluksbeleving, zo'n geheel eigen instrument in handen te hebben.
     
    Marcelita en jis77 vinden dit leuk.
  7. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Super opgewonden:
    Mijn zus gaf een feestje en vroeg mij een stuk op cello te spelen. Ik koos voor CollaParte van Ernst Reyseger. Ik hoorde ooit Ernst dit stuk spelen waarbij Anner Bijlsma er een melodielijn overheen speelde. Op het feest:
    cd-tje van Ernst aan en ik zo ongeveer dezelfde melodie die hij eerder Anner toebedacht.
    En het lukte! 'Dat is echt een cadeau ..... en wat een bijzonder stuk!' riep zij uit en ik zag het helemaal zitten.
     
    Marcelita en jis77 vinden dit leuk.
  8. Renate

    Renate

    Lid geworden:
    27 nov 2015
    Berichten:
    16
    Je maakt me wel heel nieuwsgierig. Waar doe je die cursus? Lijkt me superleuk en ga dit zeker onthouden voor volgend jaar!
     
  9. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Kleine grootse dingen:
    Bij de samenspelgroep / ensemble ben ik een paar weken afwezig en de dirigent schreef mij
    'ik ga je mooie klank missen ..'. Pats, raak, binnenkomer, aanmoedigend!

    Een oude cellist zei eens: 'wij zijn altijd een beetje onzeker, we hopen maar dat het weer goed gaat ....'. Naast spelplezier is dat er dus ook. Dan ineens begint de super muzikale klankkunstenaar (dirigent) over je mooie klank ...!
     
    Marcelita, marloes s en jis77 vinden dit leuk.
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Zo kreeg ik te horen van de leden van het kwartet dat de basis uit hun stukken was weggevallen. Dat misten ze heel erg. Dat is inderdaad heel bemoedigend, aanmoedigend! Ik prijs de dag dat ik weer terug ben!(en bij de andere ensembles!)
     
    JanHut en marloes s vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina