sv 150

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Carmenlisa, 27 okt 2009.

  1. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    hoi allemaal ik wil graag de sv 150 van yamaha kopen. heeft iemand hier al ervaring mee? schijnt een hele goede te zijn voor mensen die nog leren. en prijs kwaliteit schijnt goed te zijn. nu zag ik dat hij veel goedkoper is in Amerika. maar dat ze het niet naar Nederland mogen sturen. ik dacht dat die 100 euro goedkoper is in Duitsland. maar daar ophalen kost ook veel. weet iemand misschien een winkel of zo waar die iets goedkoper is ?
     
  2. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Hi Carmenlisa,

    Ik heb geruime ervaring met de SV150. Het is prima om mee te oefenen, de prijs is relatief hoog voor de kwaliteit. De klank een speelbaarheid zijn prima, maar ik vind de klank een beetje dunnetjes/vlak (is misschien op te lossen met een goede versterker). Ook is de beugel, waaraan je je schoudersteun bevestigt een beetje gammel. Je kunt ze kopen in Amerika, maar dan geldt de garantie van Yamaha niet (!). www.electricviolinshop.com kan ook naar Nederland versturen (moet je even naar ze mailen, dan valt het te regelen). Let er wel op dat je in Nederland invoerrechten en BTW betaalt, waardoor de viool die zo goedkoop lijkt niet zo heel goedkoop is. Maar het kan je al met al toch zo 200 euro schelen (maar... zonder garantie dus!).

    Heb je wel eens de NS Design WAV overwogen? Die heeft volgens mij een betere klank en is een stukje goedkoper: € 595 voor een viool+passende koffer. Je kunt em bij mij in Hilversum proberen. Kijk ook eens op www.nedsteinberger.com.
     
  3. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    ik weet niet veel van elektrische violen maar bij de sv150 staat dat hij goed is voor beginners en dat hij erg stil is. maar wat ik er heel interessant aan vind is de effecten en de metronoom en zo die er bij zitten.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De NS design WAV (heb ik ook te koop) is niet zo geschikt voor studiedoeleinden want hij heeft geen interne electronica voor het afluisteren via een koptelefoon.

    De SV 150 heeft een regelkastje waarin ook de stroomvoorziening is opgenomen. de 25 effecten zijn ook in dit kastje standaard ingebouwd. De viool heeft daardoor het normale vioolgewicht, i.t.t. een aantal andere Yamaha modellen, die wat zwaar zijn. Meegeleverd wordt een SD geheugenkaartje met meespeelmuziek. Je kunt uiteraard ook zelf meespeelmuziek invoeren. De SV 150 heeft bovendien een handig systeem waardoor je je eigen schoudersteun kunt gebruiken.
     
  5. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Het kastje is inderdaad grappig, maar het betekent wel nog meer snoeren (een snoer naar het kastje en dan naar je koptelefoon, in plaats van direct van je koptelefoon naar je viool).

    Mijn ervaring met het kastje is dat het onstabiel is en sporadisch doet, bovendien reageert het langzaam. Ik heb em toen ter reparatie gebracht bij Yamaha. De viool (ik kon niet alleen het kastje sturen!) bleef meer dan zes maanden weg.

    Blijkbaar zijn de ervaringen met de beugel voor je schoudersteun wisselend. Ik vond em wat gammel, duidelijk wat zwakker gemaakt om gewicht te besparen.

    Ik heb een aantal maanden met de SV150 gespeeld, maar ben er niet wild van. Te veel gebreken, wat je voor die prijs niet zo verwachten.

    Ik zou voor die prijs eerder kijken naar de Yamaha SV200 (als je toch een Yamaha wilt).

    En wat studiedoeleinden betreft: je kan de viool ook zachtjes op een klein versterkertje zetten (al te koop vanaf € 50). Dat ervaren veel mensen als prettiger dan steeds met een koptelefoon op moeten zitten.
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik heb verschillende SV 150 instrumenten verkocht en het onstabiele kastje moet een toevalstreffer zijn, aangezien ik het nog niet heb meegemaakt. Mijn ervaringen met Yamaha-service zijn compleet tegengesteld: uiterst snel en doeltreffend en bij het minste of geringste een ander instrument.

    Stil oefenen doe je toch niet met een versterker? in dat geval heeft een doodgewone viool toch de vooerkeur?
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ja, dan zal het kastje toeval zijn.

    Ik vind het persoonlijk prettig (en raad dit ook wel eens aan klanten aan) om te studeren met de versterker erg zacht, veel zachter dan een akoestisch instrument. Zo is het geluidskwaliteit wat beter dan door de koptelefoon en zit ik niet uren (want ik speel vaak uren achtereen) met een koptelefoon op mijn hoofd. De koptelefoon zorgt wel eens voor wat irritatie.

    Een gewone viool maakt dan te veel geluid, zelfs met hotelsourdine of Wolfdoder. Het gaat natuurlijk om minieme verschillen, maar kan net het verschil maken tussen hoorbaar voor buren (viool met zware sourdine) en niet hoorbaar voor buren (elektrische viool op koptelefoon of heel zacht de versterker aan).

    Op de één of andere manier blijft een gedempte 'normale' viool toch ver dragen.
     
  8. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    Hoi allemaal,
    Ik heb hem gekocht :D . Ik ben echt heel benieuwd hoe het is om er op te spellen dus nu wacht ik met smart tot hij binnen is ;) .allemaal heel erg bedankt voor de informatie en ik laat nog wel een keer horen wat ik er van vind.
    Met vriendelijke groet,
    CarmenLisa
     
  9. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    ik heb hem vandaag binnen gekregen. en heb er de rest van de dag opgespeeld. hij overtreft mijn verwachtingen. moet alleen nog aan het kastje een ketting maken zodat ik hem niet in de weg heb zitten. maar echt ik ben er heel blij mee en hij klinkt beter als mijn akoestische viool. (niet dat het moeilijk is die te overtreffen)
    p.s. de rest van de spullen die ik er bij heb besteld zijn ook geweldig maar ik wil geen reclamen maken. (dat mag dacht ik ook niet )dus als je daar meer over wil weten mail me dan even.
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Die akoestische viool moet dan niet veel bijzonders zijn geweest! :)

    Er mag best genoemd worden om welk artikel het gaat! Dat kan ook zonder direct naam en toenaam te geven waar het is besteld c.q. gekocht is. Die ervaring over een bepaald artikel kan dan voor andere forumleden weer van nut zijn. Er zullen vermoedelijk meerdere leveranciers zijn van hetzelfde artikel. Door een bepaalde leverancier te noemen worden anderen uitgesloten en dat lijkt me geen eerlijke situatie.

    Frits
     
  11. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    Klopt dat was het ook niet, het is een stagg. En voor minder als 100 euro inclusief stok en koffer en alles. Dus binnen een jaar had ik al nieuwe snaren en stok nodig en dan nog klink hij nog belabberd.
    Maar nu heb ik een mooie koffer van GEWA en een CodaBow JOULE. Want ik werd zo gek van de slechte kwaliteit die ik gewend was, dat ik dacht “en nu neem ik iets goeds”.Daar moet je dan wel je bankrekening voor plunderen (blijkt). Maar het is het waart. En misschien heb ik over een jaar of 8 genoeg geld voor een akoestische (ja, ik blijf dromen).
    Daarbij klopt het dat het niet eerlijk is om een leverancier te noemen tegen over de andere leveranciers. Maar het is natuurlijk wel goed om ervaringen uit te wisselen over hoe de Servisch was en zo lijkt me

    CarmenLisa
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Servisch? Uit Servië?
    Ik neem aan dat je 'service' bedoelt?

    Frits
     
  13. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De CodaBow Joule wordt voor zover ik weet in NL alleen door mij geleverd! ;)
     
  14. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    ja dat bedoelde ik
     

Deel Deze Pagina