T.k.a. goede studieviool (vraagprijs 900 euro)

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Sibbeline de Lange, 2 dec 2018.

  1. Sibbeline de Lange

    Sibbeline de Lange

    Lid geworden:
    2 dec 2018
    Berichten:
    2
    viool4.jpg Bij deze bied ik mijn studieviool te koop aan. Ik heb dit instrument zo’n 14 jaar mogen bespelen waarvan 10-11 jaar intensief. Het is een goede studieviool gekocht in het atelier van vioolbouwer Michael van Berkum uit Zutphen. De viool is zeer waarschijnlijk van een Chinese bouwer, maar is van goede kwaliteit.

    De nieuwprijs van de viool zelf was destijds 800 euro, de strijkstok +/- 300 euro en de koffer 200. De conditie is goed, maar de viool heeft wat lichte gebruikssporen. (Zie foto’s). Het instrument wordt geleverd met koffer, schoudersteun, harsblokje en beschrijving van de snaren (zie kaartje). Ook kunnen er in overleg muziekboeken worden meegeleverd. Of de luchtvochtigheidsmeter in de koffer werkt weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb hier nooit gebruik van gemaakt. De koffer is echter van goede en beschermende kwaliteit. De viool heeft al reizen naar Zuid-Frankrijk goed doorstaan. De rits en de sluiting van de koffer werken naar behoren, maar niet alle drukknoopjes (2 van de 6) werken meer. Valt in overleg wellicht te maken. Daarnaast ontbreken de sleutels van de koffer. De koffer kan met verstelbare schouderbanden op de rug gedragen worden.

    Al met al is dit een goed instrument waar ik jaren lang met veel plezier van genoten heb. Natuurlijk kunt u het instrument vrijblijvend komen bewonderen en uitproberen in Arnhem.

    Voor meer informatie kunt u het beste contact opnemen met telefoonnummer 06-10313226 of een e-mail sturen naar sibbelinedelange@hotmail.com viool1.jpg viool2.jpg viool3.jpg viool1.jpg viool2.jpg viool3.jpg viool5.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 3 dec 2018
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een mooie viool hoor, maar niet gebouwd door Michael van Berkum, aangezien hij uit een Chinees atelier afkomstig is. Ik vermoed dat eventuele instrumenten gebouwd door van Berkum een ander prijskaartje zouden hebben.
     
  3. Sibbeline de Lange

    Sibbeline de Lange

    Lid geworden:
    2 dec 2018
    Berichten:
    2
    Beste Bert dat klopt inderdaad denk ik. Ik was wat jonger toen mijn ouders hem kochten, maar er gaat nu een lampje branden. Heb de advertentie aangepast. Bedankt!
     

Deel Deze Pagina