Taxatie violen

Discussie in 'Viool' gestart door Antoine1706, 21 okt 2015.

  1. Antoine1706

    Antoine1706

    Lid geworden:
    28 mei 2013
    Berichten:
    12
    Beste forumleden,

    Ik heb twee violen, de ene met een witte achtergrond, de andere met een donkere achtergrond.
    In de eerste viool staat op het etiket: Marcus Antonius Cerin Alumnus Anselmii Belosii Fecit Venetiae An. 1798
    De tweede viool: Alexander Gaglianus me fecit Neapoli 1728
    Ik of degenen die ze bespelen zijn al bij diverse vioolbouwers geweest en ze zeggen: Ga maar naar Post of Stam.
    Een van beide bovengenoemden suggereerde om naar een veilinghuis te gaan maar ik wil alleen een taxatierapport voor de verzekering zodat de violisten met een goed gevoel hun instrument kunnen bespelen.
    Wie kan me helpen aan een taxatierapport en niet een van een paar honderd Euro want de violen zijn wel wat meer waard?
    Ik heb nog een online taxatierapport van Andy Fein (USA) van 15.0000 USD liggen maar in Nederland is deze niet geldig.

    Alvast bedankt!

    back_violin.JPG front_violin.JPG scroll_back.JPG scroll_front.JPG scroll_left.JPG R_Violin_back.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.345
    Homepage:
    Naar Stam er mee. Die geeft taxatierapporten af.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Naar Post zou ik zeggen. Dit soort taxaties zijn niet persé gratis of goedkoop. Vraag anders uw verzekering van welke expert men een taxatierapport verwacht.
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    De "foto's" van de viool met de donkere achtergrond komen uit een catalogus, toch?

    En zo'n online taxatie, hoe gaat dat in zijn werk. Moet je het instrument opsturen of ga je langs, stuur je foto's of zo?

    Remi
     

Deel Deze Pagina