Taxeren Violen

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Arthur26, 4 jan 2016.

  1. Arthur26

    Arthur26

    Lid geworden:
    17 dec 2015
    Berichten:
    7
    Beste,

    Ik heb 2 violen die ik wil laten taxeren, liefst in Gelderland echter andere plaats is geen probleem mits niet te gek ver weg van Arnhem.

    Deze violen zijn niet gerestaureerd dus ook niet te bespelen op dit moment. Ik weet ook eerlijk gezegd niet wat wijsheid is; wel restaureren of niet restaureren? (graag ook uw advies hier in want ik ben een leek aangaande violen)

    Van de 1e viool weet ik dat deze een Maggini is met een hele aparte/zeldzame krul en net iets langer is dan de standaard lengte en de 2e viool schijnt niet veel onder te doen aan de eerst genoemde.

    Heeft iemand een goed en erkend adres voor mij waar ik heen zou kunnen gaan?

    Alvast bedankt voor de genomen moeite.

    Met vriendelijke groet,
    Arthur
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Arthur, als je wat foto's plaatst dan kan ik er wel naar kijken voor je. Maggini modellen gaan overigens heel moeilijk door de lengte en vaak tegenvallende toon. Als een beroemde bouwer een Maggini model maakt dan is deze minder dan 1/3 waard van een viool met een normaal maat/model. B.v een J.B Vuillaume kost normaal €150.000 een maggini model van deze maker heb je voor minder dan €50.000
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Er zijn bovendien nogal veel Maggini modellen gemaakt in Duits en Franse ateliers en daarvan zijn er best veel in omloop. Laat een lokale vioolbouwer (Martig in Arnhem, van Berkum in Zutphen) er eens naar kijken om te kunnen vaststellen of het wellicht een echte Maggini zou kunnen zijn. Een taxatierapport van Post in A'dam kan dan altijd nog.
     
  4. Arthur26

    Arthur26

    Lid geworden:
    17 dec 2015
    Berichten:
    7
     
  5. Arthur26