Toch samen spelen in Coronatijd!

Discussie in 'Cello' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 9 dec 2020.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Professionals hebben de bestaande technologie toegepast en komen tot samenspel met gepaste afstand:



    Hoe ze elkaars spel horen zonder hoofdtelefoon is me niet duidelijk, maar het loopt goed synchroon! Volgens mij is het oorspronkelijk geschreven voor viool en altviool, tenminste dat heb ik een keer live horen spelen in het Concertgebouw.
     
    Maria Louise vindt dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Kleine oordopjes misschien?

    Huismuziek Nederland heeft intussen een online informatie-bijeenkomst gehouden over de software Jamulus. Deze vereniging gaat ook een server installeren zodat er samengespeeld kan gaan worden. Dat kun je nu ook doen door aan te sluiten op andere servers of er zelf voor één te zorgen.

    Ben benieuwd hoe het met jamulus ná coronatijd gaat. Ik schat toch in dat het een blijvertje wordt, want het heeft toch wel heel mooie mogelijkheden en het scheelt reistijd.
    Maar goed, mijn eerste jamulus-experiment moet nog komen.
     
  3. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    De eerste versie is inderdaad voor viool & altviool. Maar Halvorsen heeft later nog een bewerking gemaakt voor viool en cello. Een aardige uitvoering van dat laatste werk is door Heifetz en Piatigorsky.
     
  4. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Persoonlijk denk ik dat ze hier allebei afzonderlijk hun partij hebben opgenomen en dat dat later samen is gevoegd.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Dat lijkt me nagenoeg onmogelijk om het dan synchroon te krijgen. :(
     
  6. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Juist niet.
    Als je de juiste apparatuur hebt natuurlijk.
    En een beetje kennis van de apparatuur.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Wij gaan met de wereldmuziekgroep nu ook stukjes elk apart opnemen en dan samenvoegen. We hebben een soort 'lead' opname toegestuurd gekregen. Dit om goed in de pas te blijven, zodat het beter kan worden samengevoegd. Maar ook zo'n begeleidingsbandje gaat met oordopjes of koptelefoon en dan neem je jezelf op met een aan de PC gekoppelde microfoon en ik ga dat dan met audacity doen.
    Ik denk toch dat die twee kleine oordopjes moeten hebben gebruikt om met afstandssamenspel software te werken. Of ieder heeft een metronoom laten tikken in de oren met een startsein, dat opgenomen en de opnames onderelkaar geplakt.

    Je kent misschien die wereldwijde covid cello concerten?


    Je kunt je bij Tony Rogers (tonyrogerscello@gmail.com) melden, 20 dollar storten en dan mag je de volgende keer meedoen. Je krijgt dan bladmuziek en instructies voor hoe je jezelf moet opnemen en hoe je het moet uitvoeren om ingepast te kunnen worden met alle andere opnames en dan gaat die Amerikaan van alle inzendingen wat moois maken. Een prachtig samenspeelproject, overweeg mee te doen. Ik vind het een heel mooi en positief project!
     
    Maria Louise vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina