totall loss instrumenten gezocht

Discussie in 'Gevraagd' gestart door kaneeltje, 6 apr 2018.

1. kaneeltje

kaneeltje

Lid geworden:
    4 apr 2018
    Ik zoek alle soorten strijkinstrumenten die niet meer te repareren zijn om deze om te bouwen tot andere instrumenten of kunstwerken. Evt tegen betaling

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Nu is een goed gebouwd strijkinstrument al een kunstwerk op zich en die hoeft daarom niet meer te worden omgebouwd (tot een kunstwerk). Vandaar ook dat het boekwerk van Otto Möckel "Die Kunst des Geigenbaues" heet.
    Verder lijkt het me onmogelijk een strijkinstrument om te bouwen tot een ander strijkinstrument. Neem nu eens een viool, daar bouw je echt geen cello van. Of omgekeerd: een cello wordt echt geen altviool!

3. Huub M. Bogaers

Huub M. Bogaers

Lid geworden:
    3 nov 2015
    maar een total loss instrument kan natuurlijk wel worden omgebouwd tot een kunstwerk
    berucht werk bv: de Atilla van de violen in het stedelijk museum in Amsterdam: [​IMG]

en zelf heb ik ook wel eens gedacht om een cello van me die total loss was verklaard door de vioolbouwer om te bouwen tot een paraplubak of openhaardhout-houder ... uiteindelijk hem ik 'm met helemaal verboden methoden (tweecomponentenlijm...) het instrument toch weer bespeelbaar gemaakt. Moet nu alleen nog opnieuw gelakt worden.

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ja, maar zoals ik eerder schreef, een strijkinstrument is al een kunstwerk op zich.

Maar dit is het resultaat van een verzameling stukken van een aantal instrumenten. Dus niet van een enkel instrument.

Het 'ombouwen' tot een openhaardblok lijkt me dan voor de hand liggend.

Deel Deze Pagina