Ja, lijkt er wel héél erg veel op. Conclusie: je hebt me gevonden, ik denk door de foto. Maar als ik me goed herinner staat er ergens op dat Amerikaanse forum ook een opmerking over de lampen die worden gebruikt bij terraria, volgens mij hebben die een verkeerde golflengte. Moet je maar eens gaan zoeken daar.
ja, als deze repti glo niet optimaal werkt voor bruinen en drogen ga ik de tl met het gele armatuur van 14,99 proberen: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3 Het blijft trial en error ben ik bang.
ik heb de spiegelbol motor gekocht en nog een blacklight armatuur met lamp bij conrad. De motor heeft een mooie langzame rotatie snelheid. Ook heb ik een voeding van een oude computer in de box, met 2 computer ventilators, 1 links boven en 1 rechts onder. Deze voeding had een eigen aan knop,dat is tegenwoordig niet meer zo vaak het geval,dus deze hoeft niet via een moederbord aangezet te worden. erg handig Nu kan het echte testen beginnen
Ik vraag me af wat je testen wilt. Het is algemeen bekend dat UV-straling hout doet verkleuren en donkerder maakt. Het hangt wel af van de hoeveelheid lignine in het hout, want het ene stuk hout verkleurd sterker dan het andere. Maar misschien wil je de hele opzet eens proberen om te kijken of alles werkt? Ik denk dat je er beter een viool in kunt zetten met een te drogen olielaklaag.