Van de kleinste tot de grootste viool

Discussie in 'Overig' gestart door Satch, 12 jul 2021.

1. Satch

Satch

Lid geworden:
    24 jan 2019
    Tobias' reactie op een post aangaande het kiezen van een viool deed me denken aan enkele filmpjes. Ik wilde ze eerst als reactie posten maar gezien dit toch wel erg ver van het topic verwijderd was post ik ze als een nieuwe thread :).

Ik vond geen categorie 'vioolbouwers met teveel vrije tijd' dus 'overige' leek me hier wel te passen :D.

Tobias vindt dit leuk.
  2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Het is maar de vraag of je dit allemaal violen mag noemen. Een viola da spalla is dat bijvoorbeeld niet.
    En 's werelds grootste viool is geen viool maar een octobas te zien in Parijs.

Afbeelding octobas.jpg

Laatst bewerkt: 26 jul 2021
  3. Satch

Satch

Lid geworden:
    24 jan 2019
    Inderdaad twijfelachtig, maar verder best leuk. De 'octobas' heeft alleszins een kinstuk gekregen om de schijn hoog te houden en ik denk niet dat het hetzelfde instrument is dat in parijs te zien is, het zou volledig volgens de regels van de kunst zijn gebouwd, ook de microviool zou op zich wel een miniatuur op schaal zijn. De violoncello da spalla is uiteraard geen viool en is ook het enige instrument van de 3 met een aangename klank. Ik vraag me overigens wel af of die band goed op de plaats blijft zitten, het lijkt me best belastend om zo te spelen.

Laatst bewerkt: 13 jul 2021
  4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Sigiswald Kuijken heeft er in ieder geval geen moeite mee en is er bekend door geworden:

Satch vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina