Verkoop viool Alexander Oosten

Discussie in 'Viool' gestart door Marianne7, 20 mrt 2023.

  1. Marianne7

    Marianne7

    Lid geworden:
    20 mrt 2023
    Berichten:
    6
    Binnenkort ga ik een viool bij mijn broer ophalen die mijn vader in 1986 kocht bij Alexander Oosten. Die viool is ook door Alexander gebouwd. Toentertijd heeft mijn vader daar 10.000 gulden voor betaald.
    De viool moet speelklaar gemaakt worden en dan willen we hem verkopen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken en is er belangstelling voor zo’n viool algemeen gesproken? Kan ik hem naar een willekeurige vioolbouwer brengen om speelklaar te laten maken? Ik woon in Nijmegen. Als ik de viool heb (na half april) zal ik er hier foto’s van plaatsen.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik kan de verkoop-kansen van een viool van Oosten niet zo gemakkelijk inschatten. Je kunt natuurlijk wat vioolbouwers in de buurt bellen of die een Oosten viool in consignatie zouden willen nemen, dat wil zeggen dat ze de viool in uw opdracht proberen te verkopen tegen een percentage van de opbrengst. Dan zijn er vast ook afspraken te maken over het speelklaar maken.
    Of Oosten nog actief is weet ik ook niet: zijn website is momenteel in ieder geval niet in de lucht.
     
  3. Marianne7

    Marianne7

    Lid geworden:
    20 mrt 2023
    Berichten:
    6

    Ik heb zelf ook geen idee of ik de viool via een vioolbouwer kan verkopen. Alexander Oosten is helaas in 2018 overleden. Ik zal nadenken over de suggestie die u geeft.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2023
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Om eens te achterhalen wat de viool van Oosten 'doet' in de markt, zou een stel hoogwaardige foto's van de viool de eerste aanzet kunnen zijn, tot het in consignatie laten verkopen van het instrument bij Corilon. Zie daartoe deze link. Mocht men geïnteresseerd zijn geeft dat aan dat het instrument waardevol is.
     
  5. Marianne7

    Marianne7

    Lid geworden:
    20 mrt 2023
    Berichten:
    6
    Bedankt Frits, ik kijk ernaar. Ik zal sowieso hier foto’s plaatsen als ik de viool heb.
     
  6. Marianne7

    Marianne7

    Lid geworden:
    20 mrt 2023
    Berichten:
    6
    Hallo allemaal, ik heb de viool van Alexander Oosten inmiddels bij mijn broer opgehaald. Na wat uitzoeken heb ik besloten hem naar Bas Maas in Amsterdam te brengen. Hij gaat hem speelklaar maken en taxeren en dan beoordeelt hij of hij hem wil verkopen voor ons. Ik kan nu wel foto’s plaatsen maar de viool moet eerst nagekeken worden. Mocht iemand toch al foto’s willen zien dan kan ik ze op verzoek sturen.
     
  7. Marianne7

    Marianne7

    Lid geworden:
    20 mrt 2023
    Berichten:
    6
  8. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Ik had m daar gespot ja. Leuk om daarna hier dat draadje tegen te komen. Viool is iig niet in waarde gedaald afgelopen jaren!
     
  9. Marianne7

    Marianne7

    Lid geworden:
    20 mrt 2023
    Berichten:
    6
    Ja leuk, de viool is in goede handen. Dat geeft een fijn gevoel want mijn vader was heel zuinig op zijn spullen. En speelde nog tot op hoge leeftijd, hij is 93 geworden. Mijn vader was heel krom op het laatst waardoor het spelen moeizaam ging. Mijn broer heeft toen voor wat aanpassingen gedaan waardoor hij toch nog kon spelen.
     

Deel Deze Pagina