verloren viool

Discussie in 'Verloren/gestolen' gestart door FloorMaassen, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMaassen

    FloorMaassen

    Lid geworden:
    27 dec 2013
    Berichten:
    3
    Hallo allemaal,
    Op 5 december ben ik mijn viool vergeten in de intercity van Den Haag naar Groningen. Ik heb hem helaas nog niet gevonden en vind dit echt verschrikkelijk, vandaar dat ik hier om hulp vraag.
    - Het gaat om een 4/4 sopraan met een middelbruine kleur
    - Hij is twee keer gelakt
    - Het is een oude handgemaakte viool (te zien aan de krul die niet perfect is gesneden en aan de linkerkant wat hakerig is)
    - Kleine beschadiging rechts onder van stok
    - De stok draait wat stroef aan
    - Hij zit in een vioolvormige koffer met een donkerblauwe buitenkant en een lichtblauwe nylon binnenkant, zwarte knopjes en zwarte rits
    - Op het moment van kwijtraken zaten er witte hulpstreepjes op waarvan de onderste er zichbaar langer op zat
    Helaas heb ik geen goede foto's van de viool, wel heb ik een foto waar mijn zus mij viool leert spelen maar hierop is niet veel te zien. Voor de zekerheid staat de foto in de bijlage.
    Hebben jullie iets van deze viool vernomen of weten jullie misschien andere manieren om de aandacht voor mijn verloren viool te verspreiden?
    Vriendelijke groet,
    Floor Maassen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Klopt het dat het gaat om een 4/4-viool, want er zitten papieren 'frets' op de toets geplakt en dat gebeurt meestal bij een kinderviool.Een kinderviool kan 1/2 of 3/4 zijn of zelfs nóg kleiner.

    Vermoedelijk heb je het al gedaan: navragen bij de NS te Utrecht, afdeling gevonden voorwerpen en dit formulier in vullen. Uiteraard ook de verschillende stations op dat traject. Maar als bewijsmateriaal moet de foto wel kloppen natuurlijk. Misschien heeft iemand hem afgegeven en komt 'ie weer terecht. Succes!
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Floor heeft mij gemeld dat haar viool inmiddels terecht is. Het spannende verhaal erachter kan zij hier beter zelf uit de doeken doen.
     
  4. FloorMaassen

    FloorMaassen

    Lid geworden:
    27 dec 2013
    Berichten:
    3
    De viool is terecht!

    Via het strijkersforum en de e-mailadressen van veel vioolbouwers in Nederland heb ik contact gekregen met Jan Strumphler wat uiteindelijk heeft geleid tot het terugvinden van mijn viool.

    De conducteur die hem op 5 december in de trein vond had de viool in moeten inleveren bij de NS. In plaats daarvan heeft hij geprobeerd er bij een pandjesbaas in Amsterdam er winst uit te slaan. Hoe het komt dat deze pandjesbaas vervolgens de politie heeft gebeld dat weet ik niet maar ik hoorde dat deze conducteur 50.000 euro gevraagd heeft voor de viool die slechts 1000 euro waard is. Dit heeft waarschijnlijk niet alleen de pandjesbaas alert gemaakt maar ook de politie. Omdat het om zo'n groot bedrag ging heeft de politie het waarschijnlijk een interessante zaak gevonden en heeft de viool laten taxeren bij vioolbouwer Jan Strumphler in Amsterdam. Dit was een van de mensen die ik gemaild had en hij heeft mijn viool herkend en direct contact met mij gezocht. De zelfde avond heb ik de viool nog kunnen ophalen in Amsterdam.

    Ik ben ontzettend blij dat hij terug is, echt een wonderlijke samenloop van omstandigheden. Heel erg bedankt allemaal!
     
    Skanulleke en Maurien Bart vinden dit leuk.
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Fantastisch nieuws!

    Wat nog onbeantwoord is gebleven: ging het nu om een 4/4-viool? (Zie ook mijn vraag in reactie #2)
     
  6. FloorMaassen

    FloorMaassen

    Lid geworden:
    27 dec 2013
    Berichten:
    3
    Heyhey,

    Het ging inderdaad om een 4/4 viool. De reden dat er plakkertjes op zaten was om iemand anders les te geven. Dus dat was inderdaad een beetje vreemd.
    De NS heb ik de eerste twee weken dagelijks gebeld en daarna shriftelijk een formulier in gevuld inderdaad maar uiteraard leverde dit niets op.

    Bedankt voor het meedenken!
     
  7. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    En eh.. wat is er met die conducteur gebeurd? Op "non actief"?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina