Verschil E-viool en akoestisch instrument (geluid)

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 28 jun 2010.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Zet Dxfh-dlTH3M[/media]&feature=related]deze uitvoering van Vanessa Mae op haar E-viool eens tegenover die van cvstMjDkUqQ[/media]&feature=related]Alexander Markov en vergelijk.
    Ik hoorde ergens in 1994 voor het eerst van Vanessa Mae en was van haar spel best wel gecharmeerd. Dit was een totaal andere benadering dan die van Heifetz of Alexander Markov, van wie ik vind dat zijn linkerhandpizzicato ongelofelijk en ongeëvenaard is!! Heb het nog nooit zo gehoord, ook van Heifetz niet!
    Geeft ook een aardig beeld van wat een E-viool in haar mars heeft.

    Ik heb deze reactie maar gezet onder E-viool om juist die spelers eens te verrassen met de mogelijkheden v.w.b. redelijk ‘klassiek’ spel: Paganini op een E-viool (caprice #24).

    Frits
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Inderdaad, Markov's uitvoering is ongelooflijk. Hij speelt het solo, maar het lijkt alsof hij die caprice #24 in een duet speelt met iemand.
    Die Vanessa Mae geeft met haar viool aan dat een klassiek stuk prima klinkt met een complete band. Zij legt een brug tussen popmuziek en klassiek. Heb genoten van haar interpretatie van caprice #24.
     

Deel Deze Pagina