Verschil tussen vioolbouwers?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Jelle711, 12 jul 2009.

  1. Jelle711

    Jelle711

    Lid geworden:
    9 jun 2009
    Berichten:
    8
    Deze week (hoop ik!) ga ik dan eindelijk beginnen met cello spelen en dus heb ik een cello nodig. Ik heb twee vioolbouwers op het oog hier in Groningen.

    Nu vraag ik me af waarop ik mijn keuze nou moet baseren. Verschil in de starter cello's zal er wel niet zitten. Prijzen zijn ongeveer ook gelijk. Het enigste punt waar ik verschil zie bij de twee vioolbouwers is bij de aankoop als je al eventjes gehuurd hebt. Ik vind het lastig!
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Wij van Bert Boon Vioolbouw adviseren uiteraard Bert Boon Vioolbouw. ;)
    Ik geef bij aanschaf minimaal het eerste halfjaar betaalde huur terug en afhankelijk van de aard van de aankoop en de lengte van het huurcontract wellicht meer.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Waarom vereer je ze niet beiden met een bezoekje? ;)
     
  4. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    Hallo Jelle. Als je begint hoef je, afgezien van huren, echt niet zo veel uit te geven. Bij een van de vele importeurs van Chinees spul heeft een kennis voor een beginner een hele nette starters cello uitgezocht, met goed hout gemaakt, en na wat onderhandelen uiteindelijk gekocht voor ongeveer 500 euro, strijkstok, snaren en koffer erbij. Het enige waar wat aan moest gebeuren was het losser maken van de stemsleutels met een speciaal vetkrijtje van zo'n 3 euro ...... -F
     
  5. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Ik vind altijd belangrijk dat de vioolbouwer aardig is, betrouwbaar is en een vakman is.
    Zo kwam ik bij Vedral in Den Haag (via mijn leraar) en zo koos ik mijn huidige vioolbouwer.

    Want je zal in de toekomst bij deze vioolbouwer wellicht vaker komen voor eventuele reparaties aan de cello of om een stok te laten beharen.
    De zakelijke kant is belangrijk, maar de persoonlijke is minstens zo belangrijk.
    Wellicht is dit ook een hint voor jou. :)
     

Deel Deze Pagina