Versterking van akoustische viool

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Dennis, 2 jan 2007.

  1. Dennis

    Dennis

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    4
    Homepage:
    Hallo allemaal,

    Ik speel contrabas in een folk-bandje. Iers, Schots en wat er nog meer voorbij komt.
    Omdat wij hiervoor versterkt moeten spelen heb ik onlangs een Realist pickup aangeschaft die tussen de kam en het voorblad geplaatst moet worden. Hier ben ik erg tevreden over.

    Nu is onze violiste ook hard aan een nieuw element toe. Ze heeft nu een elementje dat tussen de kam geklemt moet worden, maar die is wat krakkemikkig geworden in de loop der tijd.

    Er bestaan veel verschillende systemen: onder de kam, tussen de kam, band om de kast, plakmicrofoon, e.d.
    Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de verschillende systemen of de voor- en nadelen ertussen?

    Graag hoor ik jullie ervaringen.
    Bij voorbaat dank,

    Dennis.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Band om de kast (Headway): een stuk beter dan een element in de kam. Een microfoon (b.v. die van SD systems) aan de viool vastgemaakt geeft het meest natuurgetrouwe vioolgeluid maar gaat rondzingen bij grotere versterkte volumes.
     
  3. Dennis

    Dennis

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    4
    Homepage:
    Dag Bert,

    Ik hoopte al dat je zou reageren, maar verwachtte niet zo snel ;)

    Een microfoontje zou qua geluid het beste zijn, maar dat gaat bij ons absoluut niet werken.
    Ook na zelf wat gezocht te hebben lijkt me inderdaad de Headway een van de beste oplossingen. Hij ziet er alleen zo grof uit om zo'n fijn viooltje.

    Bedankt voor je reaktie!

    Dennis.
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
  5. Dennis

    Dennis

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    4
    Homepage:
    Dag Remi,

    Bedankt. Ik had er zelf ook een hoop gevonden, echter de reakties over de kwaliteit van de verschillende systemen of merken zijn aanzienlijk schaarser.

    Dennis.
     
  6. Dennis

    Dennis

    Lid geworden:
    2 jan 2007
    Berichten:
    4
    Homepage:
    Gewikt en gewogen.
    Het wordt de Headway band.
    Bert: Houd de webwinkel in de gaten...

    Dennis.
     

Deel Deze Pagina