Verzekering en foto's

Discussie in 'Overig' gestart door marloes s, 23 okt 2016.

  1. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Hebben jullie foto's van je instrument(en) voor het geval dat er iets gebeurt met je instrument?
    Dus eigenlijk foto's voor bv je muziekinstrumenten verzekering?
    Voor als je instrument bv gestolen word, verliest of (stuk) laat vallen?
    En wat staat er op die foto's?
    Wat wel en wat niet?
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Wat zou je dan bewust niet op de foto zetten als je voor verzekering of opsporing je instrument op de foto zet?
     
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Eigenlijk moet ik de vraag inderdaad anders stellen.
    Welke foto's zouden handig kunnen zijn in zo'n situatie?
    En hebben jullie hiervoor ook foto's?
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Nee, niet dus! Wel een idee eigenlijk, want te laat is te laat.
    Ik kan mij ook herinneren dat er ergens n.a.v. foto's van een viool (categorie: Is dit een waardevolle viool?) goede adviezen staan over hoe je dan die foto's zou moeten maken. Die adviezen zijn dus ook nu nuttig.
    Dus die moeten we nog even opsnorren.
     
  5. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Wel een goed plan eigenlijk. Ik denk dat ik in ieder geval ook opvallende kenmerken zou fotograferen. Misschien een idee om de fototips in dit topic te zetten.
    Hebben foto's eigenlijk zin als je je instrument stuk laat vallen?
     
  6. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Das een hele goede vraag, en ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

    Hebben jullie bv wel eens een claim ingediend bij je verzekering en vroeg die dan om foto's?
     
  7. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik weet eigenlijk niet wat ik kan declareren. Ook kleinere reparaties van een paar tientjes? Ik zal de verzekeringspapieren er eens bij pakken.
    Ik denk toch dat de factuur van de bouwer genoeg zal zijn? Op mijn factuur staat altijd heel duidelijk omschreven wat de werkzaamheden waren.
     
  8. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Bij mijn muziekinstrumenten verzekering kan ik alles declareren mits het veroorzaakt is door een onverwachtse gebeurtenis.
    Geen normale slijtage of schade die ontstaat door het normale gebruik.

    Ik kwam bij dit topic omdat vorige week plotseling mijn zware velours gordijn met rail en al van het plafond naar beneden kwam.
    En die kwam zo'n 20 cm van mijn cello terecht.
    Als ik niet speel bewaar ik mijn cello in een koffer, maar nu was ik aan het spelen en ging de telefoon, dus cello op de standaard, en nog geen 5 minuten later kwam het gordijn naar beneden:confused:
    Ik ben mij werkelijk rot geschrokken en zag al voor mij hoe de cello op de grond in stukken viel:eek:
    Gelukkig viel het gordijn er naast en heeft mijn cello niet geraakt.
    Maar toen was ik wel even blij dat ik een verzekering heb, maar vroeg mij af hoe de verzekering zou reageren, en of ik foto's nodig zou hebben van hoe de cello er uit zag van voor de schade.
    Gelukkig is dit allemaal met een sisser afgelopen, maar zo zie je maar weer er kan altijd iets onverwachts gebeuren.
     
  9. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik was met mijn mouw aan de vioolrand blijven hangen. Toen trok ik dus zo een splinter van de rand van mijn viool. Die is netjes weer terug gelijmd. Je ziet er niks meer van. Zal dat vergoed worden?
     
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Jeetje, dat is echt schrikken! Maar het zou wel heel raar zijn als de verzekering de schade niet zou dekken als de rails de cello had beschadigd! Dit zijn toch typisch het soort toevallige rampspoedgevallen waarvoor je je met een verzekering zou willen indekken?
     

Deel Deze Pagina