Video: E-viool gebouwd door Duitse vioolbouwer

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Corilon violins, 18 apr 2015.

  1. Corilon violins

    Corilon violins

    Lid geworden:
    23 okt 2014
    Berichten:
    7
    Homepage:
    Conform de Voorwaarden en Regels is uw reactie verwijderd. De reden daarvoor is:
    1. Reclame voor (een site met) eigen producten en/of diensten is niet toegestaan.
    2. Reacties en onderwerpen in een andere taal dan Nederlands (ABN) worden verwijderd.
    Daarbij komt, dat er geen video te vinden is - zoals de titel suggereert- die laat zien hoe een elektrische viool wordt gebouwd.

    Beheerder
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Nieuw ontwerp E-Viool:

    E-Viool copy.jpg

    Fabrikaat: Löffler.
     
  3. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    een behoorlijk minimalistisch ontwerp. Lijkt ook wel een trend als ik allerlei merken en modellen zo voorbij zie komen. Het is bijna wachten op de elektrische erhu.
     
  4. Corilon violins

    Corilon violins

    Lid geworden:
    23 okt 2014
    Berichten:
    7
    Homepage:
    Sorry.

    Viool klinkt geweldig, we hebben een video van Edgar Gabriel met deze elektrische violen "Wolfgang Löffler e-strings":

     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Toch klinkt het een stuk meer electrisch dan de modellen van Bridge.
    De vormgeving van de viool waar hierboven op gespeeld wordt, is niet zo minimalistisch als die Frits heeft geplaatst van Löffler in #2. Of zijn die 'vioolwangen' er nog apart op te monteren naar wens van de bespeler?
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Volgens mij is het een compleet ander instrument dan de Löffner. Ik begrijp dus niet waarom Corillon in de later door mij verwijderde link het heeft over Löffner instrumenten.
    Nee Marcelita, het lijkt me niet dat er later wangen aan gemonteerd kunnen worden.
     
  7. Corilon violins

    Corilon violins

    Lid geworden:
    23 okt 2014
    Berichten:
    7
    Homepage:
    Het frame kan worden gemonteerd op verzoek van de speler. Voor de ontwikkeling van de heer Löffler is bekroond met de Beierse Staatsprijs. Het instrument is relatief duur, omdat het volledig handmatig is vervaardigd.
     
  8. Corilon violins

    Corilon violins

    Lid geworden:
    23 okt 2014
    Berichten:
    7
    Homepage:
    Dat klopt niet, natuurlijk speelt de man op de Löffler-viool. Kijk naar rechts.
     

Deel Deze Pagina