Video Lessons

Discussie in 'Overig' gestart door mela93, 14 aug 2008.

  1. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Dat snap ik wel, maar ik vind het niet leuk dat Lise voortdurend commentaar geef op het taalgebruik. En(hier dan) geeft ze een antwoord dan is dat meer een herhaling van wat anderen gezegd hebben.
     
  2. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Frits en Mela,

    Ik begrijp jullie opmerkingen. En ik ben het ook eens met Frits. Ik erger me alleen aan discussies waarbij generalisaties en andersoortige drogredeneringen worden gebruikt zonder dat iemand doorziet dat er op de verkeerde manier gediscussieerd wordt. Daar heb ik Mela op willen wijzen. Alleen mijn manier was wellicht wat verkeerd omdat ik te sarcastisch was. Aan de andere kant Mela, je krijgt hier wel advies waar je iets mee kunt.

    En dan nog iets Mela, je vroeg naar mijn mening over het onderwerp. En die gaf ik. Dat die dan dezelfde is als die van anderen, daar kan ik ook niets aan doen. Dat is wellicht ook de reden waarom ik mijn mening niet had gegeven. Ik ben nl. geen hondje dat per se ook overal zijn plasje over wil doen.

    En nu hou ik erover op.
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Ik denk dat als je het kan hanteren het zinvol kan zijn.
    Ik ken deze cursus niet, maar ik weet dat iemand als
    Todd Ehle, een echte vioolprofessor, een videovioolcursus op
    YouTube heeft gezet. Je kan hem als Fiddlers Cove vinden in mijn handtekening.
    Maar volgens hem is er altijd een echte leraar nodig. De cursus dient dus als ondersteuning.
    Verder is er natuurlijk Clayton Haslop met zijn Kreutzer en Paganini
    DVD's en Beginner's Circle en Allegro Players.
    Ik denk dat de meeste mensen een gewone leraar moeten hebben,
    maar voor hen is zo'n videomethode wellicht een goed naslagwerk of
    een second opinion of andere aanpak. :)
     
  4. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Eric Friedlander plaatst op zijn blog ook filmpjes. Maar die moet je nadrukkelijk meer beschouwen als tips & trucs dan als een lesmethode.
     
  5. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Wat is zijn site/log?
     
  6. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    www.erikfriedlander.com
     
  7. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Clayton Haslop kan je vinden op Violin Mastery.
    Een andere mogelijkheid is Yun Tang, een leerlinge van onder meer Galamian, die uitstekend speelt, zoals je hier kan horen.
    Van haar is de Yun Tang Violin Method met cursussen voor vier tot negen jarigen.
     

Deel Deze Pagina