Violen uit China

Discussie in 'Viool' gestart door Viola, 30 jul 2008.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.536
    Bedankt voor de uitleg.
    Wat betreft oude Duitse Violen, een tijdje geleden kocht ik voor een schijntje een oude Duitse Viool, en ik ben zo vrij geweest deze te openen.
    Aan de buitenzijde had ik al gezien dat de vlammen van het esdoornhout erop waren geschilderd, vanaf kleine afstand net echt mooi gevlamd hout trouwens.
    Alles aan deze Viool was goedkoop de stemschroeven waren van zwart gelakt hout, ook het staarstuk en het eindknopje waren van zwart geverfd vurenhout.
    Aan de binnenzijde zag ik dat de hoekblokjes ontbraken, voorzichtig heb ik daarna het bovenblad er weer netjes op gelijmd, jawel met Velpon, ik heb toen niet op de zangbalk gelet.
    Daarna heb ik hem aan het zoontje van mijn hulp gegeven ter verkoop op Marktplaats, zodat hij een zakcentje zou hebben.
    Tot mijn verbazing verkocht hij hem dezelfde avond voor een respectabel bedrag, een man kwam de Viool ophalen, trok een pak geld uit zijn zak en betaalde grif 140 euro voor dit kneusje.
     
  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.484
    Eh, was ie bespeelbaar toen je hem weggaf aan dat zoontje van je hulp? Want de meneer die hem kocht zal hem toch ook hebben willen aanstrijken? By the way: waarom schrijf je viool telkens met een hoofdletter?
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.536
    Hij was bespeelbaar ik had hem weer netjes in elkaar gezet.
    Wat betreft die hoofdletter voor Viool, dat schrijf ik zo al jaren, ik denk uit eerbied voor het instrument, het kan ook een afwijking zijn natuurlijk, maar die uitleg laat ik aan anderen over.
     

Deel Deze Pagina