Violisten en cellisten gezocht voor master of music-research

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Sanne, 5 nov 2014.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ja, mee eens dat het hier niet gaat om het leren spelen op een contrabas, ik schrijf immers zélf in #19 dat het om de theorie gaat? Ik beweerde enkel dat ik nooit contrabas zou willen leren spelen van een basgitarist. Daarmee bedoel ik niet jou Sanne als basgitarist, maar een basgitarist in het algemeen.
    Overigens is mijn reactie gericht aan Bert Boon, maar een ieder mag meelezen en/of reageren. ;)
     
  2. Sanne

    Sanne

    Lid geworden:
    5 nov 2014
    Berichten:
    11
    Daar kom ik later op terug. :)
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    En wat is de gewenste voorkennis? Je moet toch wel alle toonladders kennen en de kwintencirkel?
     
  4. Sanne

    Sanne

    Lid geworden:
    5 nov 2014
    Berichten:
    11
    Nee hoor, met ieder niveau bedoel ik ook echt ieder niveau. Totale beginners tot professionals.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Sanne,
    ik heb je scriptie doorgelezen en hoe ik het ook bestudeer, ik kom er niet achter hoe je methode nu precies werkt. Je schrijft:

    "Deze methode is gebaseerd op intervallen, welke ik na het visueel maken op de basgitaar koppel aan alle muziektheoretische aspecten."


    Ik zou dan willen weten hoe je intervallen visueel maakt, maar dat kan ik nergens vinden. Ja, op veel pagina's staat dan je e-mailadres voor meer informatie, maar dat is nou ook wat!
     
  7. Sanne

    Sanne

    Lid geworden:
    5 nov 2014
    Berichten:
    11
    Dat is precies wat ik al eerder aankaartte, ik kan mijn methode op dit moment nog niet prijsgeven. Hoe ik intervallen visueel maak is een van de essenties van mijn methode, en dat kan ik hier nu niet posten.
    Ik hoop dat daar begrip voor is, ik wilde met deze topic alleen mijn onderzoek aankondigen. Je bent van harte uitgenodigd om deel te nemen, dan kan ik antwoord geven op je vragen.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2014
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja Frits, die scriptie had ik ook al tevergeefs geraadpleegd. Nu moet ik worstelen met agenda's en nieuwsgierigheid:D.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Die methode zal toch een keer openbaar moeten worden dus ik begrijp die geheimzinnigheid niet. Als het een geheel nieuwe vinding is zorg je voor bescherming. Sanne zal het toch een keer moeten publiceren in haar scriptie, want nu is het allemaal veel statistiek over het vergaren van data en is het inhoudelijk niet volledig.
     
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Voor bescherming van je vinding kun je dus kiezen voor nu nog even niet publiceren of de boel op één of andere manier merkenrechtelijk (hoe dat ook heet) registreren. Maar dan wil ze natuurlijk de boel compleet registreren en als je nu al de boel op internet zet, gaat men ermee aan de haal voor je je uitleg hebt kunnen geven.
    Het was dan wellicht beter geweest om geen halve scriptie op internet te zetten, want dit vind ik zo ook wat irritant.
     
  11. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Nah, al weken niet meer op het forum geweest omdat ik er maar niet aan toe kom, en nu google ik op iets anders, kom ik bij deze discussie terecht :D

    Ik ben bezig om met mijn denken in melodieën en noten (ofwel van muziek spelen in orkesten) nu aan te vullen met denken in akkoorden en toonladders (ofwel improviseren in bandjes etc) en daarvoor moet ik eigenlijk precies leren wat jij voorstelt. Dus ik doe graag mee! (mits we komen tot een datum die ook in mijn drukke agenda past natuurlijk) Ik stuur je zo even een DM
     
  12. Sanne

    Sanne

    Lid geworden:
    5 nov 2014
    Berichten:
    11
    Om te reageren op bovenstaande discussie: mijn methode is met copyright beschermd. Maar er zijn nog andere factoren waarvoor het belangrijk is dat ik nu nog niet veel kan zeggen.

    Stel: je bouwt een nieuw type viool (ik zeg maar wat). Een winkel is geïnteresseerd om het op de markt te brengen (in mijn geval: wereldwijd). Je wil eerst nog wat tests uitvoeren om te zorgen dat de eerste versie meteen helemaal in orde is. Ga jij dan al op internet plaatsen hoe de viool in elkaar zit? De kans is dan toch aanwezig dat iemand anders het gaat namaken, zeker als het erop lijkt dat er grote kans is dat het goed kan verkopen (in mijn geval is de methode eigenlijk ook nog heel simpel, en dus makkelijk na te maken als je eenmaal weet hoe het in elkaar steekt). Hoewel jij de copyright hebt zorgt dat voor jou voor problemen, zeker als er bij de namaker een paar fouten in geslopen zijn. Daarnaast kan de winkel dan ook zeggen dat het voor hen niet meer interessant is om te verkopen, aangezien de formule al bekend is en zij dus niet meer de primeur hebben. Met andere woorden: in dat geval ga je (zeker niet op internet) vertellen hoe jouw product in elkaar zit voordat het is uitgegeven. En aan de andere kant kun je jouw product niet uitbrengen voor het is getest: en in die fase begeef ik me nu.

    Dus nogmaals sorry. Mijn scriptie staat online omdat ik wilde laten zien dat het onderzoek goed was uitgevoerd en dat de resultaten dus niet zomaar wat geroep in de ruimte is. Dat onderzoek heeft daarmee voor mij al veel deuren geopend en daarom maak ik het grootste gedeelte van mijn scriptie wel beschikbaar om te lezen. Ik hoop de methode snel te kunnen delen, maar zoals ik een week geleden ook heb aangekaart zal tot die tijd iedereen het hier mee moeten doen. Als het aan mij lag zou ik vandaag nog wat laten zien, maar ik moet helaas ook geduld hebben.

    Ik ben simpelweg op zoek naar mensen die het leuk vinden om mij te helpen met mijn nieuwe onderzoek. Ik kan daarbij zeggen dat als je interesse hebt in improvisatie, het verbinden van toonladders met akkoorden en toonladders op een andere, snelle manier leren spelen, dit onderzoek wellicht leuk is om deel aan te nemen. (Dus Snelviooltje, ik denk ook dat dit onderzoek iets voor jou kan zijn :)) En je helpt mij met het ervoor zorgen dat als de methode wordt uitgebracht, deze meteen helemaal in orde is.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2014
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    O.K. Sanne, ik ga me aansluiten. Ik ben hier in een plaatselijk bandje bezig met het bedenken van passende basbegeleidingen bij folkmelodietjes. Eigenlijk ook op de toer van Snelviooltje.
    Mijn nieuwsgierigheid heeft gewonnen:D en hoop dat er een tijdstip en plaats van instructie komt die voor mij te doen zijn. Ik stuur je een bericht.
     

Deel Deze Pagina