viool aanschaffen als beginner

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Joke, 28 okt 2009.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik zou inderdaad door zo'n website eens de digitale bezem halen, maar een site zegt weinig over de kwaliteit van de verleende diensten en de aangeboden producten. Er zijn Flitsende webwinkels met veel toeters en bellen, met veel te dure en waardeloze producten maar ook sites die in 1997 nog hypermodern waren, maar waar toch een bedrijf met uitstekende dienstverlening achter schuil gaat.
    Alleen op een mooi plaatje en praatje op het internet ingaan is op het gebied van strijkinstrumenten beslist een heikele zaak.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Een goed verzorgde website geeft naar mijn mening ook aan hoe serieus men zijn eigen toko neemt. Een mooi (verkoop)praatje kun je ook krijgen in de winkel zélf, dus of dat alles zegt?
    Nogmaals: ik vind die website (Douwe van der Wal) voor strijkers niet geschikt, omdat je er geen informatie van krijgen kunt.

    Frits
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Het bepaalt ook voor een groot deel welke doelgroep je op je af krijgt. Geen specifieke informatie voor strijkers verschaffen, zorgt denk ik ervoor dat je meer 'algemene' klanten krijgt. Ondanks dat Douwe van der Wal misschien een fantastische vioolbouwer is (dat weten we niet), komt hij niet over als de expert op strijkinstrumenten, maar meer als een algemene muziekwinkel. Maar wie weet wil hij dit ook wel...
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    De informatie op http://sites.google.com/site/douwevioolbouw/ is natuurlijk wat summier, maar het is onmiskenbaar dat het hier om iemand gaat die actief is op het gebied van strijkinstrumenten.
     
  5. Joke

    Joke

    Lid geworden:
    28 okt 2009
    Berichten:
    4
    Ik heb inmiddels ook contact gehad met een celliste die ik ken. Zij geeft les op de muziekschool hier en heeft me Michel van Berkum in Zutphen aangeraden. Ik denk dat ik daar de komende tijd eerst eens ga kijken. Ring a bell voor iemand?
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Bij Michel ben je in goede handen!
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Michael van Berkum is naast vioolbouwer ook eigenaar van de zaak waar je via internet snaren kunt kopen: snaarwijzer
    Op deze website is van alles te lezen over snaren en over zijn bedrijf. Hij kan ook een analyse voor je uitvoeren (tegen betaling) om er achter te komen welke snaar het beste past op jouw instrument.

    Frits
     

Deel Deze Pagina