Viool en cello duet tips

Discussie in 'Viool' gestart door gladioolviool, 21 mrt 2021.

  1. gladioolviool

    gladioolviool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    13
    Ik speel 2 jaar viool en mij vrouw een jaar of 10 cello.

    We zijn opzoek naar wat tips voor leuke dueten waarvan de viool partij niet al te moeilijk is.

    We hebben afgelopen tijd dance of the super plum fairy gespeeld die vond ik erg leuk.

    Leukst zou zijn iets van film muziek of een beetje modern nummer maar alles is welkom.
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Bij www.8notes.com heb je wel aardige mogelijkheden samen te spelen. Daar geven ze ook in kleurtjes aan welke stukken beginner/makkelijk/gemiddeld/(zeer) gevorderd zijn.
    https://www.8notes.com/violin-cello_duet/sheet_music/ en dan zie je tussen klassieke muziek ook modern, folk, wereldmuziek e.d.

    Ook bij www.free-scores.com heb je gratis bladmuziek voor jullie met enige niveau-aanduiding.
    https://www.free-scores.com/free-sheet-music.php?instrument_ID=6216&CATEGORIE=80
    Ook bij freescores heb je vanalles, dus kun je gaan zoeken op de muziekstijl die je wilt en dan kijken of daar iets voor jullie bij zit.
    Uiteindelijk is het altijd even uitproberen of de niveau-aanduiding voor jullie klopt en of het lekker speelt. Of bijvoorbeeld ook de bewerking bevalt.

    Veel plezier!!!
     
    gladioolviool vindt dit leuk.
  3. Satch

    Satch

    Lid geworden:
    24 jan 2019
    Berichten:
    447
    Misschien is deze wel leuk. De viool gaat niet sneller dan 16de noten en enkel de laatste noten vereisen een positie wissel, de cello is wat uitdagender met pizzicato, 32ste noten en positiespel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 17 apr 2021
    gladioolviool vindt dit leuk.
  4. gladioolviool

    gladioolviool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    13
    leuk bedankt!!
     
  5. RolandS

    RolandS

    Lid geworden:
    24 apr 2009
    Berichten:
    87
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:

Deel Deze Pagina