Viool overcompleet.

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Ruben Bloemen, 27 jul 2019.

  1. Ruben Bloemen

    Ruben Bloemen

    Lid geworden:
    27 jul 2019
    Berichten:
    7
    Mijn dochter van 25 is 5 jaar geleden gestopt met vioolspelen. Hoewel ik hoopte dat ze het wel weer zou oppakken is dit niet gebeurd. In 2009 hebben wij bij Stam vioolbouw in Utrecht een viool gekocht en daar heeft zij altijd met veel plezier op gespeeld. Nu willen wij de viool verkopen maar weten niet goed hoe dit aan te pakken. Marktplaats lijkt niet de juiste weg. Kunnen jullie ons verder helpen?

    Bij voorbaat dank.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Vioolgirl

    Vioolgirl

    Lid geworden:
    14 jun 2019
    Berichten:
    17
    Wat je in ieder geval kan doen is contact opnemen met verschillende viooldocenten bij jou in de buurt. Wie weet hebben zij leerlingen die op zoek zijn naar een nieuwe viool. Anders zou je ook via vioolbouwers kunnen proberen.

    Ik zie dat het taxatierapport van 10 jaar geleden is. Ik zou in dat geval eerst contact opnemen met een vioolbouwer om de viool opnieuw te laten taxeren en eventueel laten opknappen.

    Misschien leuk als je ook wat foto's van de viool hier plaats.

    Succes met het verkopen van de viool.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik denk dat een paar goed scherpe foto's van corpus, krul, achterblad en zijkant een goed begin kan zijn. De kwaliteit van de foto's speelt een grote rol, want foto's die iets lijken te verhullen werken averechts.
    Daarbij de vermelding wat de vraagprijs is, want daar gaat het uiteraard ook om. Ook is van belang te melden of het gaat om alleen de viool of ook strijkstok en koffer. Het taxatierapport van Stam meldt geen beschadigingen of scheurtjes. Wanneer het instrument nog steeds in goede conditie is zou ik dat ook vermelden.
    Wanneer iemand geïnteresseerd blijkt, zal die het instrument willen uitproberen. Daaraan valt niet te ontkomen en is ook niet gek.
     
  4. Ruben Bloemen

    Ruben Bloemen

    Lid geworden:
    27 jul 2019
    Berichten:
    7
    Beste allemaal, dank voor jullie reacties. Ik ga morgen wat foto's van de viool maken en zal deze posten. Een vraagprijs heb ik eigenlijk niet, wel begrijp ik dat een taxatiewaarde zeker geen verkoop waarde is. Eigenlijk hoop ik dat er weer iemand blij mee is en dat ik een stukje va mijn toenmalige investering terug kan krijgen.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Als je er toch mee naar een vioolbouwer gaat: je kan ook vragen wat een dergelijke viool "doet" in onderhandse verkoop. Dat is een ander (doorgaans lager) bedrag dan de taxatie waarde, die gebaseerd is op wat de verzekering moet uitbetalen bij verlies, diefstal, beschadiging etc. Je kunt het opknappen, indien nodig, ook overlaten aan de koper en dat verdisconteren in de prijs.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2019
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ga er maar van uit dat je fors verliest op de viool. Dat is niet erg, want je dochter heeft er ook plezier van gehad. Ik zie dat het een taxatierapport is, en dat zegt niet zoveel. Heb je geen rekening van Stam gekregen ?
     
  7. Ruben Bloemen

    Ruben Bloemen

    Lid geworden:
    27 jul 2019
    Berichten:
    7
    Wederom dank voor jullie tips. Uiteraard heb ik ook een factuur van Stam Vioolbouw ontvangen. voor viool, strijkstok, kist en kinsteun heb ik destijds 2600 euro betaald.
    Zoals door Oosterhof Vioolbouw gevraagd hierbij enkele foto's.

    Groet Ruben 20190729_093226.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Ruben Bloemen

    Ruben Bloemen

    Lid geworden:
    27 jul 2019
    Berichten:
    7
    En nog een paar
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Het lijkt mij een fijne Franse viool. Als hij ook nog goed klinkt is er vast een nieuw baasje voor te vinden.
    Met vr. groet, Bert Boon.
     
  10. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik dacht wat wormgaatjes te zien, klopt dat ?
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik zie slechts één foto. Is er wat mis gegaan bij het plaatsen? :(
     
  12. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik zie er negen, dus er is ergens anders iets mis.:cool:
     
  13. Ruben Bloemen

    Ruben Bloemen

    Lid geworden:
    27 jul 2019
    Berichten:
    7
    Beste Oosterhof Vioolbouw ik heb 9 foto ge-upload. Ik kan ze eventueel ook anderszins opsturen als je dat wilt?

    Beste Tobias, ik weet niet precies wat je met wormgaatjes bedoeld. In de kist in ieder geval geen zaagsel zoal je dat wel hebt bij houtworm in meubelen. Waar denk jij die wormgaatjes te zien dan maak ik daar nog wat detailfoto's van.
     
  14. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    De reacties van Tobias zijn zelden serieus bedoeld of op te vatten. Op de foto's zie ik geen wormgaten, maar dat is natuurlijk geen garantie dat ze er niet zijn omdat een vioolbouwer dat alleen kan vaststellen met het instrument in handen.
     
  15. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ja, ik zie er nu ook negen. Excuus! Ik weet niet wat er de vorige keer misging.
    Kan ik nu gaan kijken. :)
    Het zijn foto's met een witte achtergrond. Prima! :thumbsup: Zie je niet zo vaak!
     
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik zie ook geen wormgaten. Wel wat wittige pikkels op het bovenblad, maar dat is denk ik wat viezigheid, harsdeeltjes of zo.
    De herkomst van de strijkstok wil mij niet lukken.
    Heb de foto wat uitvergroot:

    Herkomst Strijkstok Ruben.jpg

    Ik heb geen naslagwerk waarin de naam die begint met H.Hein...oid voorkomt.

    Wie helpt?
     
  17. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Zie het taxatierapport voor de volledige naam.
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ja, heel slim! :thumbsup:
     
  19. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ach ja, maar daar laat ik me niet op voor staan hoor, ik ben verder heel gewoon gebleven :D
     
    liuwe vindt dit leuk.
  20. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    BEDANKT BERT.

    20190729_093211.jpg
     

Deel Deze Pagina