Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad al het e.e.a. gelezen over dit onderwerp op dit forum, maar ik vroeg mij gewoon af of ik aan bovenstaande viool een mogelijke goede koop zou doen en wat jullie advies daarbij is.
De reden waarom ik geen viool wil huren is toch vanwege het gevoel dat ik erbij moet hebben en is daarom persoonlijk. Wanneer ik een eigen viool heb, weet ik tenminste dat hij helemaal van mij is en het klinkt misschien raar, maar dan kan ik mij toch meer 'binden' aan het instrument; een soort van vriendschap die ik ermee wil opbouwen
Voor de prijs bij die viool en de referenties die ik erover heb kunnen vinden (was weliswaar best moeilijk), denk ik dat ik geen slechte koop doe en heb ik een ideale beginnersviool met accesoires.
Mocht de kwaliteit van het geluid toch niks zijn, dan kan ik hem altijd nog terugsturen

Ben ik wel m'n verzendkosten kwijt..
Vergelijken kan ik ook doen met de violen uit de muziekwinkel bijvoorbeeld. (neem ik deze toch gewoon mee...??!)
Ik heb muzikale vrienden waarvan 1 al een paar jaar viool speelt die mij hierin zou kunnen adviseren. Ik hoop dat het natuurlijk een viool is met een mooie klank, maar ik heb nog niet al te hoge eisen voor mij als beginner. Mocht ik over een paar jaar echt willen door gaan met vioolspelen (ga ik wel van uit), dan koop ik er natuurlijk een waar een super mooie klank uit komt en die dus vast stukken duurder zal zijn!