Vioolbouwer Van Dijk, provincie Groningen ?

Discussie in 'Viool' gestart door TheoB, 6 jan 2018.

  1. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    iemand bekend met vioolbouwer Van Dijken? Waarschijnlijk woonde hij ergens in de provincie Groningen, jaren 60 sowieso waarschijnlijk. Had de vioolbouwersopleiding in Mittenwald gevolgd.
     
  2. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Hierbij nog wat foto's van de viool. Het is overigens Anne van Dijk uit Winschoten en de viool komt uit 1964.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Staat sinds november op marktplaats.
    Vraagprijs 595 euro.
     
  4. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Weet ik. Heb hem gekocht prachtige viool
     
  5. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Staat vandaag nog te koop op marktplaats, maar dat gebeurd wel vaker, dat ze iets laten staan wat al verkocht is.

    Is zo te zien een mooie viool, en als hij verder in goede staat is denk ik dat je er niet aan bekocht bent.
     
  6. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Hij is in uitmuntende staat... Mooi stukje geschiedenis van de Groninger Vioolbouw!!!
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb daarom -met uw welnemen- de titel van dit onderwerp gewijzigd in Van Dijk.
     
  8. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Dat is idd correct
     
  9. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Leuk! Ja, ik heb ook ooit kort een viool van A. van Dijk gehad. In 2006 was dat. Gekocht ergens in Groningen van een oudere mijnheer die twee violen van de zoon van Van Dijk had gekocht. De oudste van de twee violen mocht weg voor 350 euro. Het was de viool Aïda uit 1958. Het was een viool met een beetje een vreemde welving, zie ik volgens mij ook terug bij jouw viool.
    Was overigens zeker geen viool van een in Mittenwald opgeleide vioolbouwer, eerder van een autodidact, een meubelmaker.
    Volgens een vioolbouwer die de viool heeft bekeken het werk van een amateur en niet van een vioolbouwer.
    Zit in jouw viool ook een naam of een etiket met bouwjaar?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    @Geert: in mijn viool zit al een mooi etiket. "Anne van Dijk", Winschoten 1964, Aida.

    Zelfde bouwer dus. De beste man schijnt in die tijd leraar te zijn geweest aan technische school in Winschoten. De gene waar ik de viool van heb gekocht had hem ik gekocht van een zoon van hem.

    Prachtig dat je er ook een hebt gehad!!
     
    Geert vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina