Viooldocent dochter

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Viooltjeemmy, 17 jan 2024.

  1. Viooltjeemmy

    Viooltjeemmy

    Lid geworden:
    17 jan 2024
    Berichten:
    4
    Beste allemaal,
    Mijn dochter van 7 jaar heeft nu ruim anderhalf jaar vioolles. Onder andere omdat ik zelf viool heb gespeeld vroeger merk ik dat ze er veel aanleg voor heeft. (Om enig idee te geven ze zit nu einde van Suzuki boek 4) en dit gaat zonder al teveel moeite.
    Nu is haar huidige vioollerares verhuisd en kost het ons elke week bijna een uur om er te komen, wat dus niet lang meer een optie is.
    Tevens denk ik dat ze de juiste begeleiding nodig heeft om haar talent te kunnen ontwikkelen. Ik vind het lastig om hier een goede keuze in te maken.
    Heeft iemand wellicht tips voor een goede viooldocent tussen Maastricht en Eindhoven?

    Dank!
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Ik weet er zo ook niet een in die omgeving, maar via internet komt er wel wat:

    Weert

    Weert/ Cranendonck

    Ik heb geen idee of dit een beetje in de gewenste regio ligt, anders lees ik het wel.
     
    Viooltjeemmy vindt dit leuk.
  3. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Viooltjeemmy vindt dit leuk.
  4. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Hoi Emmy, er zijn over het algemeen veel viooldocenten in Nederland en 'tussen Eindhoven en Maastricht' is wel een heel grote range. Als ik jouw post interpreteer als : ik wil de best mogelijke docent voor mijn dochter. Dan zou ik contact opnemen met de jong talent klassen van de conservatoria in Maastricht en Tilburg. Zij hebben over het algemeen best zicht op de 'hofleveranciers' van die talenten en kunnen je wellicht adviseren of in ieder geval even meedenken
     
    Viooltjeemmy vindt dit leuk.
  5. Viooltjeemmy

    Viooltjeemmy

    Lid geworden:
    17 jan 2024
    Berichten:
    4
    Bedankt allemaal voor de tips!

    Weert zou inderdaad de goede regio zijn! Ik ga eens contact opnemen met de eerste optie. Dank!
     
  6. Viooltjeemmy

    Viooltjeemmy

    Lid geworden:
    17 jan 2024
    Berichten:
    4
    Wat een handige site, Dank!
     
  7. Viooltjeemmy

    Viooltjeemmy

    Lid geworden:
    17 jan 2024
    Berichten:
    4
    Klopt inderdaad. Wij wonen in midden-Limburg en zitten dus redelijk dichtbij Maastricht, maar ook Eindhoven is niet ver vandaar de grote range.
    Best mogelijke docent, nou ja liefst wel natuurlijk :) Het is meer dat ik de plaatselijke muziekschool bijvoorbeeld geen goed aanbod vind hebben voor viool (groepslessen, 20 min, etc.) En ik dacht wellicht zijn er hier mensen die toevallig een goede privé docent kennen in onze regio.
    Contact opnemen met het conservatorium is een goed idee!
     
  8. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Check even hoe lang de lessen duren; 115,- voor 3 lessen is redelijk, maar niet voor lessen van 20 minuten. Ook de Nederlandse taalbeheersing van de docente is van groot belang om te checken als je lessen voor een 7-jarige zoekt.
     
  9. JanJan

    JanJan

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    47
    Zelf starte ik op die leeftijd bij een goede docent. Een niet al te streng lid van het Concertgebouworkest. Piano was niet mijn ding.;) Mijn tweede cello leraar was een lerares. Iemand met veel geduld, echter snel schoof ik door naar haar partner die mijn eerste docent kende. Een topper! Toffe cellist en een inspirerende leraar. Een redelijk tarief ga ik niet bepalen, maar een goede docent is goud waard. :) en een uur per week is niet al te gek.
     

Deel Deze Pagina