Vioolkist Stradivarius.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 31 mei 2016.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Wat is dit een grote vioolkist. De viool had er wel de ruimte in. Het lijkt wel een broodtrommel,
     
    JanHut en Saffier vinden dit leuk.
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Dat klopt, het was een koffer voor twee violen wordt verteld.

    Ik heb ooit gelezen dat er een soort binnenkoffer in zou hebben gezeten waar de twee violen in pasten. Zoiets als dit:

    image.jpeg
     
    JanHut, Nikin en Tobias vinden dit leuk.
  3. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Zou ik voor twee kwart cello's willen hebben. Op de fiets naar orkest met een 4/4 cello en twee 1/4 cello's en twee kinderen van 8 die zelf fietsen, maar te klein zijn voor een cello op hun rug, is best een uitdaging...
     
    JanHut vindt dit leuk.
  4. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Dit heb je nodig

    image.jpeg
     
    JanHut en Nikin vinden dit leuk.
  5. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Is zeker een idee, maar past niet in het schuurtje.

    We hebben nu een ingewikkelde, maar wel werkende constructie, waarbij er twee kwart cello's, een fiets en een kind door mijn man gebracht worden vanaf huis, terwijl ik een ander kind en fiets en een grote leencello van mijn leraar meeneem vanaf zijn huis naar orkest en ik na orkest kinderen, fietsen en één cello mee naar huis neem en zijn zoon na orkest met de auto opgehaald wordt en weer twee cello's mee terugneemt, waarvan ik er een dag later weer mee naar huis neem en het grotere klarinetspelende kind zelf heen en weer fietst...

    Ken je dat raadsel van de wolf, de geit en de kool die allemaal de rivier over moeten? Daar heeft dit wel wat van, maar het werkt!
     
  6. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Ik moet er niet aan denken
     
  7. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ach, 't werkt en zo kan iedereen lekker meespelen:) Met vier kinderen moet je soms wat organiseren en voor je het weet kunnen ze van alles zelf ...
     
  8. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Mijn kinderen zijn het huis al uit maar ze kunnen nog steeds niets alles zelf ;)
     
  9. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Hallo, dit topic gaat over een vioolkoffer vroeger vioolkist genoemd. En niet over het verplaatsen van kinderen. Kinderen zijn hinderen zou vadertje Cats zeggen, en daar had hij gelijk in. Altijd lopen ze in de weg, zelfs op dit forum kom je deze hinderlijke wezentjes nu tegen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2016
  10. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Nee hoor. Ik ben blij dat ik kinderen heb. Nu ons kabinet in rap tempo de zorg en sociale voorzieningen om zeep helpt is het een hele troost dat wij later bij onze kinderen kunnen intrekken en dat die dan voor ons gaan zorgen ;)
    Maar oké, een beetje of-topic is het inderdaad wel.
     
  11. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Weet je wat de zonen van mijn tante Truus zeiden toen ze oud was.
    Moeder U heeft U hele leven voor ons gezorgd, nu wij volwassen zijn hoeft dat niet meer. Nu mag U voor Uzelf zorgen.
    Maar om op het topic terug te komen, hier nog een aardige vioolkoffer.
    naamloos.png
     
    Nikin en Geert vinden dit leuk.
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Een hele logistieke operatie! En ja, die wolf moest dus weer in het bootje en van de andere kant weer naar de ene kant gaan. Celli in de rol van wolven:D, mooi is dat!:)
    Maar ja, om dus telkens naar orkest zo'n operatie uit te moeten halen, petje haf, dan houden jullie echt héél erg van muziek!:)
     
    Nikin vindt dit leuk.
  13. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Sorry Tobias, maar dit vind ik te leuk om niet te typen. Vandaag heeft mijn zoontje van 5 mijn celloleraar geappt: "Hoi (....) ik ben (....) mag ik van jou een selo"

    Het mag en hij krijgt volgende week woensdag zijn eerste les, dan hebben we dus 3 cello-spelende kindertjes en 1 klarinet-spelende. Wordt er qua logistiek niet eenvoudiger op, maar wel leuk!
     
    Geert vindt dit leuk.
  14. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Zo die gaat dus selo spelen. Klinkt toch veel gezelliger dan cello. Het lijkt me dan ook heerlijk om op een selo te spelen. Het woord is zacht warm en gezellig. In Oost- Europa betekend het woord Dorp. Dus ik denk dat de selo wat kleiner is dan de cello. Hij heeft ook een andere kleur, selogroen waarschijnlijk.

    Fijn trouwens dat je wat over je kindertjes verteld. Het vorige stukje meenden ik niet natuurlijk. Kinderen zijn geen hinderen. Maar het zijn vrolijke nog onbedorven wezentjes. Voor wie eigenlijk ook een plek op het SF moet worden ingeruimd. Misschien dat de Beheerder daar eens over na kan denken.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2016
    Muzirene en Nikin vinden dit leuk.
  15. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Blij dat ik maar 1 kind heb en maar 2 violen mee naar les hoef te sjouwen... Wat een puzzel moet dit zijn geweest!
     
  16. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Hierbij wat fotootjes van een oude vioolkost. Op het internet te koop voor 15 euro. Is ook leuk voor de kinderen, het speelgoed kan er in worden opgeborgen. Maar moeder kan er ook een kindje in meenemen naar de muziekles.
    1438864923-IMG_4357.jpg 1438864924-IMG_4358.jpg 1438864924-IMG_4359.jpg 1438864924-IMG_4360.jpg
     
    Muzirene en Nikin vinden dit leuk.
  17. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    De kleine (5 jaar) heeft net zijn cello opgehaald en is helemaal blij. Grote broer (8 jaar) wilde hem vanmorgen vast de volgorde van de snaren leren "Ach Die Grote Cello: a-d-g-c". Onmiddellijke reactie van kleine broer: "dan weet ik de snaren van de viool: a-d-k-v, Ach Die Kleine Viool!" :D
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  18. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Bedankt voor de tip, Tobias, misschien moeten we gaan bieden!
     
  19. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    ee5812fc7f2de6ce80e704e82b3a3eb7.jpg
     
    Nikin vindt dit leuk.
  20. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Zoiets zouden we moeten hebben! Bijna goed voor één 1/16 cello, twee 1/4 cello's en één hele!

    De kleine heeft gisteren zijn eerste les gehad, spiccato, pizzicato, arco, hij weet het allemaal en is helemaal blij :)
     

Deel Deze Pagina