Vioolkoffer make-over /stofferen?

Discussie in 'Overig' gestart door Mira, 17 sep 2017.

  1. Mira

    Mira

    Lid geworden:
    14 jun 2016
    Berichten:
    25
    Hallo allemaal,

    Ik speel zelf pas een jaar viool ,maar mijn nichtje Jodi, speelt al bijna 20 jaar.
    Nou houden wij echt van schattige/vrouwelijke printjes en dingen. veel pastel kleuren, rozen, victoriaanse portretjes etc. Nou hebben wij altijd gezegd, jammer dat er geen viool koffers(design) zijn in zoiets . En ik weet voor veel violisten is dit niet belangrijk. Maar ja wij zouden het gewoon leuk vinden om echt een koffer in zo'n stijl te heben :) Ik zat eraan te denken om haar een custom design viool koffer te geven als cadeau? De binnenkant stofferen met een rozenprint ofzo. Voor de buitenkant is het makkelijker dan het stofferen van de binnenkant. Daar heb ik wel een paar ideetjes voor, maar ik weet echt niet hie ik dat aan de binnenkant moet doen? Zou ik dit zelf of ergens kunnen laten doen?
     
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
  3. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Hoi Mira, toevallig is er net eenzelfde vraag op het internationale forum. Kijk daar ook even, wellicht heb je er wat aan. Zij raden bijna allemaal af om de binnenkant opnieuw te bekleden maar als idee wel om de doek te vervangen door een leukere: http://www.violinist.com/discussion/thread.cfm?page=489

    Er zijn trouwens tegenwoordig al leukere koffers te bestellen, heeft Bert Boon dit voorjaar laten weten: https://www.bertboonviolins.com/nl/bam/2838-bam-katyushka-stylus-vioolkoffer.html

    ik snap overigens ook niet waarom al die koffers zo'n grafstemming moeten hebben, tis allemaal al serieus genoeg. Beetje gezellige koffer is wel zo leuk! Leuk cadeau om te geven/organiseren!
     
  4. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Het hangt natuurlijk ook van je budget af.
    Maar ik denk dat je altijd een offerte van een stoffeerder kunt vragen.
    Zij weten of het mogelijk is om een viool koffer opnieuw te bekleden.
    Zou eigenlijk niet weten waarom dat niet zou kunnen.
    En heb ook geen idee van wat het zou kunnen kosten.
    Dus gewoon informatie en eventueel een offerte aanvragen:)
     

Deel Deze Pagina