Vioolkoffer slot

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Muzirene, 14 okt 2015.

  1. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Hoi iedereen,

    Nog iets, waar jullie me mee zouden kunnen helpen. Vooral de mensen die niks weg kunnen gooien. Ik heb nu een leuke retro koffer die ik wil herstellen en zoek een slot (want dat is kapot). Nu zit er zoiets op:

    [​IMG]

    Niet precies deze, ik denk dat het een ouder model is, maar wel zoiets. En dan in het oud, dus een beetje verweerd. En het schuifknopje is eraf, dus hij functioneert niet meer. Er zou dus een nieuw slot op moeten en dan kan de koffer tenminste ook gewoon goed dicht (nu zitten er wel twee clipjes op, maar die vertrouw ik echt niet als ik met deze koffer mijn viool ga vervoeren.

    Een nieuw slot zou gewoon niet staan op deze koffer, dus zoek ik een oud maar wel functionerend slot, liefst met sleuteltje....
    Ik zou het wel leuk vinden om een goed werkend slot op die koffer te kunnen maken en zo de koffer gewoon weer een tweede leven te geven (net als zijn inhoud trouwens).

    Dus heeft iemand zo'n soort slot op bijvoorbeeld een oude, compleet kapotte koffer zitten?....
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een klant met een vergelijk baar project vond ooit iets dergelijks bij een groothandel in (reis)kofferbeslag. Op de meeste nieuwe vioolkoffers zitten tegenwoordig andere typen sloten.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Met een beetje speurwerk kun je wel wat vinden.
    Is dit iets?

    [​IMG]
    Hier is het te verkrijgen. Misschien zit er in of bij jullie dorp wel een Enorm-ijzerwinkel, daar hebben ze deze. Kost €4,86 (Ik kan 'em er niet voor maken! :) )​
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Irene (IdB),


    Het kofferslot(je) is gewoon te koop. Schoon, nieuw en niet verouderd voor nog onder de 4 euro.

    Precies een slotje zoals jij post. Op marktplaats hoef je niet te rekenen. Valt er niets aan te verdienen dan krijg je nagenoeg nimmer een reactie.

    Ik weet niet waar je het fotootje vandaan hebt, maar dat zijn wel de fabrikanten, de makers.

    Remi
     
  5. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja, weet ik, maar ik zoek eigenlijk ditzelfde slotje, of iets soortgelijks, maar dan in het oud. Want in het nieuw staat het niet echt op die oude koffer die ik heb.
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Nieuw slotje kopen, schoonmaken met benzine of aceton en een paar maanden buiten leggen tot het gaat verweren. Een paar maanden aan een touwtje in een baggersloot.

    Eenmaal verweerd schoonmaken en het binnenwerk smeren, monteren en klaar is kees.

    Antiek maken heet dat geloof ik.
     
  7. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Heb je al kruipolie geprobeerd?
    Ik heb ook zo'n oud slotje op mijn cellokoffer en die deed ook niets meer toen ik de koffer kreeg.
    Beetje kruiolie, even wachten en hup die deed het weer.;)

    Oo sorrie niet goed gelezen,
    Je knopje is eraf, daar helpt kruipolie natuurlijk niet bij.
    Heb je het knopje nog?
    Misschien kan iemand het er weer op lassen.
     
  8. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Het is voor elkaar, er zit een nieuw slotje op de koffer. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar de viool kan weer veilig worden vervoerd :)
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Welke is het dan geworden en hoe ziet het er dan uit?
    Fotootje aub?
     
  10. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    IMAG0637.jpg
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Dat ziet er weer puik uit!

    Is dat dan een sluiting van een koffer oid? Of anders gezegd: waar koop je zoiets en hoe heet het? Is denk ik wel handig om te weten voor de lezer hier, die ook denkt een kapot slotje te vervangen.

    Ik heb trouwens nog een vraag in dit verband:
    als ik het goed zie dan kan dat slotje ook op slot. Heb je er een sleuteltje bij? Als je dat slot nooit zult gebruiken, ben ik nogal geïnteresseerd in dat sleuteltje. Volgens mij zijn die dingen universeel. Ik vraag er naar omdat een klant van mij onlangs een vioolkoffer heeft gekocht en me later belde met de vraag: "waar is het sleuteltje?" Normaliter zit dat in een vakje van de kist, maar daar zat niets zo meldde hij. Hmm, waar haal ik een sleuteltje vandaan?
    Dus ik dacht.... (zie hier boven). ;)
     
  12. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik hou het sleuteltje er het liefst bij hoor. Maar het is gewoon een dingetje met twee pinnetjes. Met een schaar zal het waarschijnlijk ook wel open te draaien zijn.
    Ik denk dat als je klant naar de sleutelmaker gaat met de koffer, dat die er misschien nog wel een passend sleuteltje bij heeft? Zeker als het universeel is.

    Ik heb het slotje via de schoenmaker. Die was naar een groothandel gegaan en heeft het voor me meegenomen.
     

Deel Deze Pagina