Vioolkoffers van Artonus

Discussie in 'Overig' gestart door Margreet van der Kleij, 15 okt 2014.

  1. Margreet van der Kleij

    Margreet van der Kleij

    Lid geworden:
    15 okt 2014
    Berichten:
    1
    Heeft iemand ervaring met de vioolkoffers van Artonus (een Pools merk)? In het bijzonder de Artonus Elipe. Ik overweg deze maanvormige koffer te kopen omdat hij anders is dan anders en licht van gewicht.
    Maar, is hij ook stevig, zitten de schouderriemen goed vast, hoe houdt hij zich in een regenbui? Ik vervoer mijn viool vaak lopend of op de fiets, dus dan zijn dat soort zaken van belang.
    Andere koffers waar ik naar heb gekeken zijn de Bam Lotus en de Gewa Strato de luxe.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Elipe: Uitstekende koffer, zeer licht en handzaam, biedt desondanks de mogelijkheid enig "papier"op te bergen. Heb hem heel veel verkocht aan violisten (allemaal dames- het is kennelijk geen herenkoffer!) van het plaatselijke beroepsorkest. BAM Lotus (Hightech serie met een foedraal erom) en GEWA Strato zijn koffers van gelijk niveau. Ik heb ze doorgaans allemaal op voorraad, dus kom ze eens bekijken!.
    Overigens sluiten al deze koffers met een rits, die best tegen een regenbuitje kan, maar tegen urenlange plensregens is GEEN ENKELE koffer bestand. Er zijn voor veel koffer regenhoesjes leverbaar die extra bescherming geven tegen het inregenen door de rits.
     
  3. viva_viola

    viva_viola

    Lid geworden:
    19 jan 2011
    Berichten:
    42
    Ik heb voor mijn altviool ook een koffer van Artonus. Lekker licht met een vak voor je bladmuziek en ook in de koffer kan je veel kwijt. Met regen heeft alleen je bladmuziek er op den duur last van (ik wil nog weleens ver fietsen met mijn viool). De koffer voelt kwalitatief goed aan, is stevig en de schouderriemen zitten goed vast. Alleen bij het bovenste hengsel is het draad bij mij losgeraakt, deze gaat gelukkig niet verder los en zit nog steeds goed vast. Dit zie ik bij andere violisten met dezelfde koffer niet terug.

    mijn vioolkoffer, een simpele €60,- hardcase van een plastic doet het fantastisch in de regen, dus als je echt iets waterproofs wil hebben kan je zoiets nemen in combinatie met een hoes.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    NB. de BAM Lotus is inmiddels niet meer in de handel.
     

Deel Deze Pagina