vioolleraar gezocht (omgeving) hoevelaken

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Erica, 24 sep 2009.

  1. Erica

    Erica

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    10
    Mijn dochter (8 jaar) wil heel graag leren viool spelen. Weet iemand een vioolleraar(lerares) in of nabij Hoevelaken?
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Kijk hier maar even. :)
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.345
    Homepage:
    In mijn tijd was het ook prijzig (zei mijn vader altijd), maar dit vind ik verschrikkelijk duur!
    En dan ook nog lesjes van een half uur.

    Ik zou het eens proberen bij een orkestlid die ook les geeft, moet veel goedkoper kunnen.


    Frits
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    42 euro per uur exclusief btw. Dat lijkt een hoop en dat is het ook. Van de andere kant, wat kost een loodgieter/schoenmaker/fysiotherapeut per uur? En een advocaat vraagt een veelvoud!
     
  5. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Helemaal mee eens. Een muziekschool biedt verder ook de mogelijkheden als het spelen in ensembles, optreden voor publiek en muziektheoretische vorming. Kortom alles wat een leerling nodig heeft om zich te ontwikkelen.

    De vraag van een kind naar vioolles, komt vaak als vriendjes of vriendinnetjes ook vioolles hebben. Je zou je dochter hierover kunnen ondervragen en je dochter bij deze vioolleraar aanmelden. :)
     
  6. mriekjuh

    mriekjuh Marike

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    181
    Mijn vioolles kost € 850,00 per jaar..
    Dan vind je dat wel helemaal ongeoorloofd!! ;)
    Maar ik heb wel een super lieve en goede docent, die ook nog eens heel betrokken en mij aan een mooie viool heeft geholpen, terwijl dat haar een dag koste + bezine en daar hoefde ik niks voor te betalen!!
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.345
    Homepage:
    Nou ja, dat hangt ook weer af van wie je les krijgt!
    Wanneer dat van ene Emmy Verhey is of Isabelle van Keulen, valt het nog wel mee.
    Maar een reguliere docent(e), die voor dat grapje €21,= voor een half uur vraagt?
    Blijf het veel geld vinden, temeer daar er effectief nooit 100%, dus precies een half uur, gelest wordt. En een half uur, heb je in feite niet veel aan: als je 'net op gang' bent kun je weer stoppen! Ik zou daarom altijd voor een heel uur gaan, behalve voor kinderen.

    Frits
     
  8. Erica

    Erica

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    10
    Bedankt voor de tips!
    Ik heb mijn dochter opgegeven bij muziekonderwijs middennederland. Het is voor ons goed bereikbaar en ik vind het ook wel prettig dat je daar 10 kennismakingslessen kan nemen.
    Ik ben van plan een viool voor haar te huren. Nu kwam ik echter op internet (http://www.music-on-line-instruments.nl/index1.html) dat er ook goedkope violen zijn. Misschien een wat domme vraag (ik ben hier helemaal niet in thuis!), maar zijn deze niet goed genoeg om het op te leren?
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Over tips gesproken: op dit forum is al heel vaak gewaarschuwd (probeer maar met de zoekfunctie) voor de goedkope violen van o.a. de genoemde bedrijfjes: niet doen, maar je oorspronkelijke plan om een viool bij een vioolbouwer te HUREN gewoon doorzetten. Juist een beginner heeft een degelijk maar met goede materialen opgetuigd en speelklaar gemaakt instrument nodig.
     
  10. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    En hoelang duurt je les dan?

    Mijn lerares vraagt €7,- voor een halfuur en €10,- voor 3 kwartier.
     
  11. mriekjuh

    mriekjuh Marike

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    181
    Nu heb ik elke week een half uur.
    Maar als we dan iets later beginnen gaan we ook langer door,
    omdat ik toch de laatste ben.

    Maar vorig jaar had ik 1x in de twee weken les en dan drie kwartier, € 500,00 ongeveer.
     

Deel Deze Pagina