vioolleraar/lerares gezocht, Rotterdam

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Swaantje, 22 jul 2010.

  1. Swaantje

    Swaantje

    Lid geworden:
    22 jul 2010
    Berichten:
    19
    Ik ben een beginner en op zoek naar een leraar/lerares.
    Wel heb ik lang fluit en piano gespeeld, en ben van beroep euritmiste. Dit is een antroposofische bewegingskunst, waarbij de muziek zichtbaar gemaakt wordt in de beweging: tonen, intervallen, majeur/mineur worden allemaal tot verschijning gebracht.
    Daarbij wordt veel aandacht besteed aan dat wat tussen de tonen leeft, het onhoorbare in de muziek, kwaliteiten in de klank als: is een toon eerder schenkend of ontvangend? Ontstaat de toon in de periferie of juist van binnenuit?

    Ken je of ben je een viool-leraar/lerares die het leuk vindt om op deze manier te werken, dan hoor ik het graag.

    Ken of ben je een leraar/lerares die 'gewoon leuk les geeft', dan hoor ik het ook graag!
     
  2. diana_violina

    diana_violina

    Lid geworden:
    7 aug 2010
    Berichten:
    2
    Hello,

    I'm a violin teacher, living in Rotterdam. I would like to know how old are you?
    I originate from Russia. Finished Rotterdam conservatoire.
    Is it a problem for you if the lessons will go in English? I can speak also Dutch a little.
    hope to hear from you soon!

    Regards,
    Diana
     
  3. Swaantje

    Swaantje

    Lid geworden:
    22 jul 2010
    Berichten:
    19
    I have been on vacation, and I only read your message just now.
    I have send you a private message.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik kan dit toch echt geen ABN vinden! (Zie Regels)
    Waarom niet in 'gewoon' Nederlands? Diana gaf immers aan dat ze in staat was Nederlands te begrijpen?
     
  5. Swaantje

    Swaantje

    Lid geworden:
    22 jul 2010
    Berichten:
    19
    Sorry, hoor.
    In dit geval was het een automatische beleefdheidsreactie om te antwoorden in de taal waarin ik werd aangesproken, waarbij de forumregels even aan mijn aandacht ontglipten.

    Voor de volledigheid dan ook nog in gewoon Nederlands:

    Ik was op vakantie, en lees je bericht nu pas.
    Ik heb je een privé-bericht gestuurd.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Eigenlijk was Diana degene die zich hier het eerst 'vergiste' en die had ik als eerste moeten aanspreken. Ik denk niet dat de forumleden moeite hebben met Engels, maar Nederlands is toch de voertaal op dit forum.

    Even ter verduidelijking: ik moet zo af en toe even ingrijpen anders is dit voorval een precedent en wordt het moeilijk de zaak terug te draaien wanneer anderen ook in het Engels gaan posten.
     
  7. VioollesKlankhuis

    VioollesKlankhuis Klankhuis

    Lid geworden:
    9 aug 2011
    Berichten:
    22
    Homepage:
    Beste Swaantje,

    misschien heb je al vioolles gevonden, maar ik wilde even reageren op je oproep.

    Mijn naam is Wilco de Bruijn. Ik geef les in Schiedam, 3 min. lopen van station Schiedam Centrum.

    Zelf ben ik een vioolleraar die ook graag zelf speelt. Daarin hou ik van de ruimte tussen de noten. Die vul ik zoveel mogelijk met gevoel. Dat maakt de muziek levend.

    Het lesgeven vind ik heel erg leuk. Om anderen te leren spelen vanuit een innerlijke vrijheid vind ik een uitdaging. Er komt naast lichamelijke ontspanning ook een rustige mentale instelling kijken. In mijn lesgeven probeer ik de techniek en de emotie in harmonie te brengen. De leerling te leren spelen en de innerlijke grenzen te helpen overwinnen.

    Hoe je de dingen omschrijft over muziek kan ik mij heel erg in vinden.
    Mijn lesgeven is wel in die sfeer.

    Ik ben benieuwd naar je reactie.
    Kijk anders even op mijn website: www.klankhuis.nl

    Muzikale groeten,

    Wilco de Bruijn
     
  8. Ingeborg Cneut

    Ingeborg Cneut Ingeborg Cneut

    Lid geworden:
    5 aug 2010
    Berichten:
    6
    Beste Swaantje,

    ik vindt wat je schrijft erg mooi!

    Ik woon in Rotterdam en geef les in Leiden, Wassenaar, Leiderdorp....en thuis....

    ik ben in mijn lesgeven eerder technisch gericht, omdat ik de leerling altijd zoveel mogelijk wil meegeven...als iemand zich techniek eigen maakt creëert hij/zij voor zichzelf een gemakkelijkere weg naar de ziel.
    Ik geef les in Klassieke muziek en wereldmuziek en laat leerlingen zelf komen met wat ze willen spelen tenzij ze daar nog niet aan toe zijn of anders wensen.

    Ik ben zelf vaak aan het optreden en op het podium (straat, theater, café) komt het puur muziek maken vanzelf....wat jij beschrijft is een veelheid aan mogelijke fasen die tijdens het musiceren 'ontstaan'....
    Om daar les in te geven is een uitdaging...en dat doe ik als mensen 'vast zitten' en te veel denken....hetgeen bij kinderen niet vaak voorkomt, eerder bij volwassenen en erg bescheiden gespannen tieners....

    Ik sta open voor elke individuele aanpak en als je geïnteresseerd bent neem gerust contact op: www.musicadetango.com en ingeborgcneut@gmail.com
     

Deel Deze Pagina