Ik heb nu ook de A-snaar vervangen!! Eindelijk weer mooie klank!!! Suf gewoon om daar zo lang mee te wachten. Ben weer speule hoor! Ownee, moet nodig koken zie ik.........
Jep, dacht ik ook al. Die zijn ook wat wiebelig in klank. Ik hoor nu heel duidelijk het verschil.... Maar eerste de A maar eens inspelen.
Welk merk/ soort snaar heb je erop gezet? Ga je ze allemaal van hetzelfde merk erop zetten of denk je over een mooie mix? Oeps, offtopic vraag!
En wat voor soort haar heb je er op laten zetten? (En voor de lol broeken: ik weet dat het paarden haar is) Heeft jou vioolbouwer meerdere soorten? Is er overleg geweest over wat voor soort haar je wilt? En hoe maar je de keuze voor een bepaald soort haar?
Ik heb een mooie mix. Helemaal speciaal voor mijn viool samengesteld, vorige zomer gedaan in Zutphen. Was erg leuk om te doen. Het voelde echt of mijn viool er ook blij van werd, want op een gegeven moment ging hij prachtig zingen. Nee hoor, gewoon gevraagd of hij mijn stok wilde beharen.
Is veel fantasie bij dat samenstellen van snaren. Gewoon een goeie set snaren erop, en op tijd vervangen dat is de boodschap, de rest doet de violist. Maar dat samenstellen is natuurlijk wel leuk werk. Deed het vroeger zelf ook graag, ik zal wat snaren vervangen hebben. O jee er brand wat aan in de keuken, het gaat er spoken, waar blijft nu toch het vrouwtje dat komt koken.