Vocht

Discussie in 'Cello' gestart door gevoeligesnaar, 16 aug 2014.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Kijk viskommen brengen natuurlijk ook vocht in huis als het droog is, en bakken met planten, maar een viskom op de piano lijkt mij niet zo handig, bij het spelen schud het water namelijk heen weer en dan kunnen de vissen zeeziek worden, klinkt gek maar het is wel zo.
    Ik zou trouwens niet gaan rommelen met slangetjes water in de cello, als je de cello regelmatig gebruikt krijgt hij vocht genoeg lijkt mij, mensen scheiden heel veel vocht af ze bestaan voor meer dan 50% uit water.
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Bij ons zetten we NIETS op de piano. Onze piano klonk nog mooier als je de klep omhoog deed en het voorpaneel er even afhaalde. Nu, dat laaste deed je niet als kind, maar alleen al die klep omhoog....'t zou veel te onrustig worden voor de goudvisjes, al dat verhuis....en bovendien was er bij ons altijd wel een gezinslid die teveel voer aan de visjes gaf:( Dus die verhuisden al gauw naar de eeuwige jachtvelden.
     
  3. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Stel dat ik ooit weer een piano wil, hoewel dat toch wel erg onwaarschijnlijk is, dan zal ik aan je advies denken. Want zeezieke visjes, dat moet je niet hebben.
     
  4. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Je kan ook de vochtigheid in een kamer in een droge periode omhoog krijgen door een natte handdoek over de radiator te hangen.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
  6. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Energievriendelijk? Valt mee, de verwarming stookt op basis van de thermostaat. 1 radiator in1 kamer zal daar weinig invloed op uitoefenen.
     

Deel Deze Pagina