Kijk viskommen brengen natuurlijk ook vocht in huis als het droog is, en bakken met planten, maar een viskom op de piano lijkt mij niet zo handig, bij het spelen schud het water namelijk heen weer en dan kunnen de vissen zeeziek worden, klinkt gek maar het is wel zo. Ik zou trouwens niet gaan rommelen met slangetjes water in de cello, als je de cello regelmatig gebruikt krijgt hij vocht genoeg lijkt mij, mensen scheiden heel veel vocht af ze bestaan voor meer dan 50% uit water.
Bij ons zetten we NIETS op de piano. Onze piano klonk nog mooier als je de klep omhoog deed en het voorpaneel er even afhaalde. Nu, dat laaste deed je niet als kind, maar alleen al die klep omhoog....'t zou veel te onrustig worden voor de goudvisjes, al dat verhuis....en bovendien was er bij ons altijd wel een gezinslid die teveel voer aan de visjes gaf Dus die verhuisden al gauw naar de eeuwige jachtvelden.
Stel dat ik ooit weer een piano wil, hoewel dat toch wel erg onwaarschijnlijk is, dan zal ik aan je advies denken. Want zeezieke visjes, dat moet je niet hebben.
Je kan ook de vochtigheid in een kamer in een droge periode omhoog krijgen door een natte handdoek over de radiator te hangen.
Maar dat is niet zo energievriendelijk. Er is een heel 'draadje' van een ander forum dat het over luchtvochtigheid heeft. Dat ging in dit geval ivm een houten vloer die barsten vertoonde van de droogte. Dus ook weer hout, kunnen we met onze instrumenten mooi aansluiten http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/doe-het-zelf/tips-luchtvochtigheid-verhogen.126199
Energievriendelijk? Valt mee, de verwarming stookt op basis van de thermostaat. 1 radiator in1 kamer zal daar weinig invloed op uitoefenen.