Volgende bestemming: Zutphen (19-23 augustus 2015)

Discussie in 'Cello' gestart door Marcelita, 19 mei 2015.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    In Dordrecht lagen de festivalboekjes van Zutphen al klaar. Naast mooie concerten en masterclasses een educatieprogramma voor de huis-tuin en-keukencellist. Tenslotte nog een aanbod voor de jongste cellisten.

    Voor volwassen amateurs hebben ze twee samenspeelgroepen georganiseerd en die verschillen in niveau. Daarnaast is er nog een workshop die door Anneke Frankenberg van het Charivari Trio wordt geleid. Hier geen niveaugroepen en wel een welkom voor violisten om aan te schuiven.
    http://www.cellofestivalzutphen.nl/Cellofestival-Zutphen/nl-NL/samenspel/programma samenspel.aspx

    Verder dus weer veel mooie concerten in de planning en weer uitgevoerd door veel andere cellisten dan in Dordrecht. Ja, Dmitri Ferschtman kan er nooit genoeg van krijgen dus speelt ook weer in Zutphen:). Of heb ik ook nog een ander over het hoofd gezien?

    Afiijn, kijk maar op het programma, hier de site van het festival http://www.cellofestivalzutphen.nl/

    Intussen geniet ik nog na van Dordrecht en nog steeds zijn onze stukken die we speelden niet uit mijn hoofd:)

    Wie heeft zin mee te doen?
    En wie gaat welk concert boeken?
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2015
  2. Cellolina

    Cellolina

    Lid geworden:
    20 jan 2015
    Berichten:
    96
    Leuk! Ik heb even gekeken en ook voor beginners is er van alles aan workshops. (wat zeg ik? Meedoen? Doodeng!) Het is een week na mijn vakantie, ik ga proberen te regelen om nog wat dagen vrij te krijgen hier en daar. Zutphen is wel flink uit de route dus nog even over nadenken maar. De leukste dag uitkiezen of toch ergens overnachten...?

    Heb jij je programma al uitgestippeld, Marcelita?
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Er is voor beginners een prima aanbod! Is me eigenlijk van de vorige editie niet opgevallen, toen zag ik alleen die workshop van Maria Hol staan.
    Nu dus die meespeel-ensembles en dan kun je dus al terecht na een half jaar spelen! Het gevorderden-ensemble is al vanaf 2 jaar les! Wow, dat is laagdrempelig! Ook die workshop van Anneke Frankenberg. Tien tegen één dat dat vooral op strijken aankomt, allerlei handige vaardigheden op dat gebied. Helemaal de moeite waard! Ze heeft dat ook met ons gedaan op het Charivari festival.

    Als je meedoet, zit je dus tussen allemaal anderen die in hetzelfde schuitje zitten. Spannend, maar leuk, want je zult zien dat je gauw van je schroom afgeholpen wordt. Echt niemand zal je vragen solo te spelen, daar ben ik wel zeker van. Net dát is waar we pas helemaal zenuwachtig van worden. We mogen met z'n allen onze partijen spelen en er zullen er wel meer zijn die niet altijd de goede intonatie te pakken hebben. Je valt dus echt niet op. Altijd heeft je buur het gedaan als er iets wrijft:rolleyes::p en als ieder zo denkt, speelt ieder lekker ontspannen. En dan zul je zien dat het ineens veel beter gaat:cool::). Alle gekheid op een strijkstokje: het is de moeite waard je schroom zo gauw als kan overboord te gooien. Er is wel publiek, maar daar dat zijn vaak cellisten die zelf niet durfden:D. Die dan vervolgens zeggen dat ze eigenlijk ook wel hadden willen meespelen, maar ja, eng eng eng, huh, want je speelt voor publiek (haha, en dat publiek zijn dus die bange mensen die in de zaal zitten of langs de kant staan:)).

    Ik heb mij wel al aangemeld voor het gevorderden samenspelen en bezin mij op de rest.
    Van de concerten spreekt mij o.a. het openingsconcert erg aan. Maar ik heb dus nog niet een echt plan.
    Ik woon op ca. 50 km. van Zutphen af, dus ga daar zeer ws met de trein heen op en neer (haat parkeergedoe), dus als je met onderdak omhoog zit, valt er een oplossing te bespreken.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    En toen zat vanavond zomaar mijn hele mailbox vol bladmuziek voor a.s. zaterdag:) Zutphen houdt mij komende week dus van de straat:D om dan daarna misschien wel lekker buiten een concertje met z'n allen te geven.
    Nee, ik verraad niet wat we allemaal gaan spelen. Jullie komen gewoon lekker luisteren, 't is dan koffietijd (maar ik weet dus niet hoe het met de koffie voor jullie geregeld is, daar ga ik niet over).
     
  5. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Heel veel plezier met muziek maken en geniet ervan.:rolleyes:;)
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Gaat zeker plezierig worden!

    Overigens heb ik de indruk dat als iemand zich nog zal melden mee te doen, dat dat nog kan (dus aan Samenspel in Meervoud, 2 jaar en langer cellospelen). Voor de meer gevorderden: het gaat niet verder dan de 4e positie, verder zie ik stukken zonder voortekens, stukken met één kruis of mol en maar één stuk met vier mollen.
    En de plaats van handeling in Zutphen: in een gebouw in een heel oud hofje in Zutphen. Als het echt prachtig weer is, dan misschien, heel misschien zelfs buiten in dat hofje. Maar hier spreek ik mijn eigen vermoeden uit; is niet bevestigd door de organisatie.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    We speelden zaterdag met z'n negenen (drie partijen met drie cellisten) in een mooi zaaltje in een oud gebouw op de Oude Bornhof. De klanken waaiden naar buiten, waar wandelaars op bankjes gingen zitten. We hadden publiek (en één speciaal voor mij gekomen die boven kwam luisteren:)).
    Werken van Rudolf Matz, B. Eastland en een Chaconne van Purcell (Two in one upon an Ground, vier mollen!) hebben we gespeeld. Voor die laatste is in korte tijd hard geoefend op de loopjes door ons en nu gingen we dat in canon spelen met nog een basis (Ground) motief.

    Daarna op verzoek van 'de organisatie' nog even buiten wat gespeeld. We bleven hiervoor met z'n tweeën over. Een boek met duetten van Kummer en een boek met suites van Bach werden ons aangereikt. Kummer á vue was toch iets teveel van het goeie, (de wind wapperde mijn bladmuziek alle kanten uit) dus is ons publiek getracteerd op stukjes uit suites van Bach door collega straatcellist en Galicische en Ierse liedjes uit mijn cello, met wat geïmproviseerde begeleiding cellobegeleiding.
     
  8. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Klinkt heerlijk :)
    Fijn voor je dat het zo goed en fijn was.
     
  9. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Dank voor de tip!
     

Deel Deze Pagina