Vraag over een aan te schaffen viool

Discussie in 'Overig' gestart door benartwork, 28 mrt 2015.

  1. benartwork

    benartwork

    Lid geworden:
    18 apr 2014
    Berichten:
    4
    Beste forumleden,

    Sinds anderhalf jaar ben ik weer aan het vioolspelen. Heb weer les genomen en speel zo'n beetje iedere dag met veel enthousiasme. Vroeger, toen ik een jaar of acht, negen was heb ik een aantal jaar les gehad, maar door omstandigheden gestopt. Wel met muziek doorgegaan, maar op cornet, trombone en tuba. Inmiddels ben ik 57 en dus weer begonnen met vioolspelen. Ik speel op een geleend instrument waar op zich wel een mooie klank in zit, maar ook wat gebreken, zoals een aantal barsten. Dit is door de vioolbouwer wel gerepareerd, maar eigenlijk moet er een grotere reparatie aan uitgevoerd worden. Leuker zou echter zijn dat ik zelf een eigen viool aanschaf en nu heb ik een viool op het oog. Het gaat om een Italiaanse viool met een erg mooie volle klank. Is ook goed onderhouden met het label erin:
    Antonius Fabiani
    sub tutela ss. ceciliea et Joseph
    Fecit asculi in Piceno
    nr. 22 Anno D. 1924
    Nu zegt mij dat niet zoveel, want kan net zo goed fake zijn, maar er zijn er hier vast wel wat mensen op het forum die het wel wat zegt. Dus ik ben heel benieuwd.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
  3. benartwork

    benartwork

    Lid geworden:
    18 apr 2014
    Berichten:
    4
    Heb ook even verder 'gegoogled' en kwam o.a. dit tegen: http://www.florianleonhard.com/file...pter-The-Makers-of-Central-Italy-Desideri.pdf
    Ik heb dat (extreem dure!) boek niet, maar die bewuste vioolbouwer lijkt daar in te staan, op pag. 266, 270, 274. Ben hier natuurlijk wel nieuwschierig naar, misschien heeft iemand dat bewuste boek?
    Inderdaad maar eens door iemand laten bekijken die er meer verstand van heeft. Ik dacht zo rond de € 1.000,- moest kosten.
     

Deel Deze Pagina