Vraag over viool van Paesold

Discussie in 'Overig' gestart door Elsie S, 1 nov 2015.

  1. Elsie S

    Elsie S

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    94
    Op zoek naar een fijne viool in de juiste prijsklasse heb ik, na al een aantal instrumenten getest te hebben, sinds gisteren een instrument van R. Paesold op zicht in huis, uit 2012.
    Het is nog even verder uitproberen en ik ga het instrument ook laten beoordelen door mijn lerares, maar ik vind de klank erg mooi.

    Nou heb ik een vraag over het etiket. Er staat dat het een viool is uit de PA805-serie. Volgens de website van Paesold vallen er diverse modellen onder deze serie, met bijbehorende afkortingen. Zoals AS voor 'Stradivari' en GG voor 'Guarneri'. Maar op het etiket van de viool die ik hier heb staat een V als afkorting (PA805-V dus) en die kan ik op de website niet terugvinden.
    Heeft iemand een idee waarvoor / voor welke bouwer die V kan staan?
    Dank alvast voor suggesties en oplossingen :).
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Mogelijk een speciaal model dat in een bepaalde serie gemaakt is?
    V staat niet voor een "Bouwer" denk ik: Paesold is een groter atelier met verschillende toeleveranciers en mogelijk ook "Heimwerkers" die ook voor deze firma werken.
    Maar als het instrument goed klinkt, dan maakt dat toch niet zoveel uit?
     
  3. Elsie S

    Elsie S

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    94
    Uiteindelijk gaat het inderdaad om de klank en maakt het niet heel veel uit waar die V voor staat, maar ik ben gewoon benieuwd. Ik vind het leuk om zo veel mogelijk over zo'n instrument te weten.

    Iemand anders een idee?
     

Deel Deze Pagina