waar te beginnen?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Lautje-Vla, 8 jan 2009.

1. Lautje-Vla

Lautje-Vla Laura

Lid geworden:
    12 feb 2008
    Hoi Iedereen!

Ik ben nu zo langzamerhand toe aan een (nog) betere altviool.
    Dolgraag zou ik er een kopen, en heb daar nu lang genoeg voor gespaard om ook echt een topinstrument te kunnen kopen.
    Maar nu mijn probleem: Waar moet ik beginnen met het zoeken naar het instrument dat het best bij me past en waar ik een soort klik mee heb??
    Ik wil het liefst een alt die handgebouwd is, warme klank, bij een goede betrouwbare bouwer, van rond de 4000 euro.
    Heeft iemand tips bij wie ik mijn zoektocht zou kunnen beginnen???

Groetjes, Laura.

2. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Homepage:
    Ik zou altijd beginnen met een bezoekje aan je vioolbouwer en daar eens zijn collectie van instrumenten in jouw prijsklasse bekijken. Neem hierbij je leraar mee. Deze kan je helpen een keuze te maken. Dan kies je na rijp beraad een paar instrumenten uit en die ga je thuis uitproberen en ook eens bij je leraar thuis. Vervolgens kies je dan uit deze instrumenten je altviool. :)

3. Lautje-Vla

Lautje-Vla Laura

Lid geworden:
    12 feb 2008
    Oja, dat was ik vergeten te zeggen:

Ik wil geen alt kopen bij de vioolbouwer waar ik nu huur.
    Dit om meerdere redenen: hij woont in de middle of nowhere (moet altijd met de auto, er komt 2 keer per dag een bus) En hij is bovendien zo'n enorm warhoofd, zijn "atelier" is een puinhoop en heb niet heeel erg veel vertrouwen in hem.

Ik ben al een keer met mn lerares in Haarlem geweest om te kijken, daar zat niets bij. Zij heeft waarschijnlijk geen tijd om mee te gaan, maar denk dat ik het zelf wel kan, omdat ik heel goed weet wat ik wil. Een vriend van me gaat wel mee, die is ook altviolist en hij kan dan ook spelen zodat ik van een afstandje kan horen hoe het instrument klinkt.

Deel Deze Pagina