Waar vind je concerten?

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Timotheus-Tai, 6 jul 2006.

  1. Timotheus-Tai

    Timotheus-Tai

    Lid geworden:
    6 jul 2006
    Berichten:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik ben net nieuw op deze site en ben 16jaar. Ik ben al jaren zot op klassieke muziek en weet er, volgens vele, veel vanaf. Het enigste wat voor mij nog een compleet raadsel is is waar je alle optredens ed. kan vinden. Daarbij woon ik ook nog in het achtergebleven zeeland dus dit maakt het ook nog eens lastiger. Ik zal het erg op prijs stellen als iemand wat met mij kan delen!

    <-----PS. Ik vergelijk mezelf niet met hem maar het is mn idool!
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Woon je in Middelburg of woon je in Heinekenzand, woon je in Wissenkerke of in Vlissingen. Het maakt nog al wat verschil uit.
    In steden als Vlissingen of Middelburg is de kans op een klassiek concert groter dan dat je in Wissenkerke een optreden tegen komt, hoewel het geen wet van Meden en Perzen is.

    Een paar jaar geleden waren we op vacantie in Frankrijk (France) in het dorpje Belaye.
    Gewoon een week lang iedere dag een concert. Het dorpje telt .c.a. 100 mensen en heeft een vioolbouwer, Yann Schoener, Latour – 46140 Belaye te vinden op: www.art-schoener-lutherie.com. Een dorpje van niets met een dergelijke klassieke scholing.

    Voor een kleine zoektocht kun je beginnen bij de bibliotheek, het stadhuis en natuurlijk internet. Google eens op o.a. koffieconcert en kijk eens wat het Kon. Conservatorium te melden heeft.
    Helaas is Zeeland behoorlijk groot en ligt alles ver uit elkaar, maar het moet mogelijk zijn om wat moois te vinden, ik geloof (ga het na vragen) dat er meerder keren per jaar in Domburg een of ander klassiek concert plaats vind (geheel gratis)

    Remi
     

Deel Deze Pagina