waarde

Discussie in 'Aangeboden' gestart door SILLETJE35, 5 aug 2008.

  1. SILLETJE35

    SILLETJE35

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    2
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    In welke staat? Hoe klinkt ie, zo te horen heb je er niet bar veel verstand van, een haarscheurtje zal je misschien niet opvallen maar is wel in prijs belangrijk, is de viool gerestaureerd en vooral hoe klinkt ie? Een nette klotz moet je al snel €4.000 neertellen. Maarja het kan natuurlijk ook meer zijn :)
     
  3. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Deze post staat ook al bij "bouw".


    Adm.:
    inderdaad en daar hoort 'ie niet thuis!
    Zal hem weghalen!
    Bedankt voor je opmerkzaamheid!

    Frits
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Er zijn nu foto's bijgevoegd en dat maakt het interessanter!
    Er zijn wat beschadigingen te zien aan de hoeken en de lak is 'krakelé', hetgeen duidt op mogelijk overlakken met een verkeerde lak.

    De achterkant is niet te beoordelen zonder een foto.

    Maar, OK, laten we eens aannemen dat het gaat om een echte Klotz.
    Een vergelijkbaar instrument is in 1996 door Sotheby's geveild voor US$6072,=


    Frits
     
  5. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Ik zie ook een haarscheur bovenin, dit doet de prijs/klank niet veel goeds :) Waarom ga je niet gewoon langs een vioolbouwer die hem kan taxeren? Van foto's kun je moeilijk beoordelen.
     
  6. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Beste Frits,

    Waar zie jij krakkelé? Op welke foto? ik zie alleen maar putjes! Of worden mijn ogen slechter? Ik heb Woldring-violen gezien, die hadden ècht krakkelé! En hoe dat was ontstaan? Ik weet het niet.
    Je kunt aan de hand van deze foto's, hoe scherp ook, geen conclusies trekken over de ouderdom van het instrument. Is het verhalst? Het ziet er mooi uit, maar alles is te vervalsen tegenwoordig. :/
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Liuwe,

    ik zie krakelé op de tweede foto vanaf boven geteld, duidelijk aanwezig op de rechter 'upper bout' (sorry voor de Engelse benaming :()

    Wanneer jij dat niet waarneemt, is een bezoek aan de opticien of misschien een andere c.q. nieuwere monitor al dan niet met de nieuwste videokaart een optie? :)


    Frits
     

Deel Deze Pagina