Walton vc op 12 en 13 jan 2012 door Simone Lamsma en KCO

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 14 dec 2011.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Simone Lamsma speelt op 12 en 13 jan 2012 het vioolconcert van Walton vc met het Kon. Concergebouw Orkest. http://www.concertgebouw.nl/concerten-tickets?DatumVanaf=12-01-2012&DatumTot=&archive=0
    Simone Lamsma is goed bezig, eerder hoorde ik van haar de Schotse Fantasie van Bruch met het Brabants orkest, 1e Szymanowski en nu Walton.
    Voor de mensen die het stuk niet kennen hier de linkjes met muzieknoten van de solist. Erg lovende kritieken van zomaar luisteraars staan op YT op dit stuk als je de linkjes aanklikt.
    WALTON, William (1902-1983)
    Mvt1(begin)
    Mvt1(end)+2
    Mvt3(begin)
    Mvt3(end)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Mooi was dat concert van Walton en goed dat Simone zo'n bijzonder stuk onder de aandacht brengt. Op zondag 22 januari 2012 (morgen) 14.00 wordt het hele concert van 13 januari met na de Mozart-ouverture het Walton vioolconcert uitgezonden op Radio4.
    [​IMG]
     
  3. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Geweldig om weer die Walton terug te horen en ik kon het weer niet drooghouden. Alleen is het programma zo raar en onlogisch samengesteld met die Mozart-ouverture en Mozart-symfonie. Ik begrijp het verband tussen een Oostenrijker van de 18de eeuw niet met een Engelsman uit een hele andere en veel latere tijdsperiode. Als het 1e,2e,3e,4e of 5e vioolconcert van Mozart gespeeld zou worden ok. Nu was het logischer geweest om iets van Elgar (Enigma-variaties?) en/of een symfonie van Vaughan Williams bij het Walton vioolconcert te programmeren. Of zou het gemakzucht van het orkest zijn, omdat ze die Mozartstukken amper hoeven te studeren of bang zouden zijn dat anders de zaal niet vol zou komen? Nou ja een beetje raar, maar Walton was het belangrijkste en Simone Lamsma is de nieuwe ster.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina