Wat kost een reparatie van deze scheur?

Discussie in 'Cello' gestart door Aart, 5 apr 2014.

  1. Aart

    Aart

    Lid geworden:
    5 apr 2014
    Berichten:
    1
    Onlangs ontdekten we een scheur aan de onderkant van de cello. Zo'n 10 cm, in de breedterichting. Het is in ieder geval meer dan 'lakschade'. Als je er voorzichtig op drukt, geeft het een klein beetje mee.
    Als tamelijk nieuwkomer op cellogebied heb ik de volgende twee vragen:
    a.) is dergelijke schade eenvoudig, zonder grote ingrepen te repareren, hoe?
    b.) wat kost een dergelijke reparatie (grosso modo, ruwe schatting, range)?
    Jullie reacties zullen helpen om een goede afweging te maken, om goed voorgesorteerd te staan. Dank!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Moet afgetuigd, open, gerepareerd, verstevigd aan de binnenzijde, gesloten en geretoucheerd. Tenslotte weer opgetuigd. Een goede instrumentenverzekering dekt doorgaans dit soort schade. Uw vioolbouwer kan in dat geval een schadetaxatie opstellen. Ik geef geen prijsopgave aan de hand van foto's, maar reken op enige honderden euro's
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Het bovenblad moet er af om er bij te kunnen. Dan kom je aan de handelingen zoals Bert die heeft opgesomd. Als hij het voor een paar honderd Euro kan repareren is 'ie er niet te duur mee. Ik denk als ik het zou doen dat het richting €300- €350 gaat.
     
  4. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Hoi Aart,
    Welkom!!
    Leuk dat je als nieuw lid ons dit voorlegt. De foto erbij geeft een goed beeld. Zo kunnen we als meelezers ook leren van de 2 inhoudelijke reacties.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
  5. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    PS Aart, ik wens je dat een goede, niet al te dure, reparatie mogelijk blijkt!
     

Deel Deze Pagina