Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien omdat de oude bouwers voornamelijk(?) in het buitenland zaten?pleunie zei:ik speel op een Paardekoper. Heerlijk instrument!!
wat spelen trouwens weinig mensen op dit forum op een viool van huidige Nederlandse bouwers!? Dat valt me wel op, of ik heb er overheen gelezen, dat kan ook natuurlijk.
Hee, een collega Sandneriaan! (Weliswaar een viool en een cello maar ach) Als het goed is komt jouw viool dan ook van Pot & van Dalen?kees zei:Ik speel op een viool van Franz Sandner uit Mannheim
Wat is een halffabricaat?kees zei:In de muziek die ik nu speel is mijn viool niet toereikend. Ik heb dus een halffabricaat besteld bij dezelfde man.
Een halffabricaat is een instument dat alleen wordt afgewerkt door de vioolbouwer. Hij besteld de onderdelen, bovenblad, onderblad, e.d. Hij lijmt vervolgens de viool zelf en maakt zelf de onderdelen die er niet bij zitten. Het is een beetje een bouwpakket. Maar op die manier heb je kwaliteit voor minder geld.Alexander zei:Wat is een halffabricaat?kees zei:In de muziek die ik nu speel is mijn viool niet toereikend. Ik heb dus een halffabricaat besteld bij dezelfde man.
Hoewel dergelijke uitspraken in strijd zijn met de Regels, zal ik het laten voor wat het is.remi zei:@ Frits
Wat een dom gewauwel Frits…