We worden groot!

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door caithlynn, 27 mrt 2011.

  1. caithlynn

    caithlynn

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    29
    Deze middag 'De Spil' in Roeselare, de allerkleinsten brachten het beste van zichzelf in een volledig optreden van 1 uur! Tot 2 maal toe, ze waren de ganse namiddag paraat, om twee uitverkochte zalen met muziek te verblijden, mijn dochtertje speelde mee, haar derde maar eerste schouwburg optreden en dat smaakte blijkbaar naar meer. Ze hebben dat allemaal super gedaan!

    Ik mocht na de eerste voorstelling de jonge violisten begeleiden.
    Het was een ganse opdracht de bende te verkleden, maar meer nog, en wat ik wel jammer vond, iets wat ik gehoord had bij het eerste optreden is, dat er weinig aandacht aan de violen werd besteed. De juffen hadden ze tijdens de week wel juist gestemd maar de vele strijkstokken zijn in arme staat, ze zijn dringend aan vervanging toe. Van sommige kindjes was er zelfs bijna geen hars op, dus mochten ze bij mij allemaal de revue passeren om ze wat op te krikken, mijn vioolhars is goed gebruikt geweest. Hopelijk zal dat te horen zijn geweest op het podium,
    Wat ik eigenlijk hiermee wil meegeven, is dat ouders meer uitleg moeten krijgen over hoe je de viool en strijkstok behandelt, ik heb daar nooit advies over gekregen, gelukkig speelt mijn zus al jaren viool en heeft zij me ze leren stemmen, wanneer hars opdoen, welke spanning op de strijkstok voor het oefenen, het afvegen van de hars op de snaren na het spelen, het zijn kleine dingen maar ik vind ze even belangrijk als het spelen zelf. Dus als ik hiermee de leerkrachten kan inspireren? Graag gedaan!
     

Deel Deze Pagina