Wel of geen koffer voor je boog,

Discussie in 'Cello' gestart door caithlynn, 20 nov 2016.

  1. caithlynn

    caithlynn

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    29
    Vroeg me af of jullie voor jullie bogen een aparte koffer hebben,
    toen ik begon kocht ik een staander voor mijn cello, met doekje rond de hals en rekkertje zodat hi niet om kan vallen gaat dit prima, er was een haakje voor de boog aan te hangen maar merkte dat hij sneller vuil werd,
    Nu kocht ik onlangs een hele goeie boog, wilde daar ook heel zorgzaam op zijn, bij deze kocht ik eerst 2 aparte strijkstokkoffers, 1 voor de nieuwe (Gewa Maestro,-,1 voor de oude, (gewa); toen deze toe kwamen was ik heel tevreden over de Maestro koffer, maar de andere vond ik niet goed, door de bovenruimte kon de boog erin bewegen, kreeg intussen ook de maten van de dubbel koffer van GEwa Maestro en paste deze nu niet precies in mijn cellobag van Jaeger, dus opgelost, dubbele koffer aangkocht , andere terug gestuurd, de enkele boogkoffer gebruik ik thuis, heb er een lederen riem aan laten bevestigen bij de schoenmaker , kan ik hem aan het haakje hangen zonder schrik te hebben dat er iets mee gebeurd, hoe doen jullie dit? leg je de strijkstok los? in de koffer ? eerste is de Maestro enkele boog, dan de gewone, met een rits, is veel hoger dan de eerste waardoor hij niet in de zak van Jaeger als dubbele niet zou passen, en de derde is de Maestro met 2 bogen

    strijkstokkoffer2.png

    strijkstokkoffer-voor-viool-of-cellostok-ritssluiting.jpg

    gewastriikstokkoffer1.png
     
  2. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Thuis hangt mijn stok gewoon aan een kledinghaakje aan de muur. Daarbij heb ik het haakje zó bevestigd dat er goed ruimte is tussen de stok en de muur en ik heb een piepschuim blokje tegen de muur geplakt ter hoogte van de punt, zodat bij het ophangen de punt niet per ongeluk tegen de muur kan stoten.
    Ik speel elke dag dus elke dag veeg ik de stok ook even schoon. Viesworden zal dus wel meevallen.
    Verder heb ik voor vervoer een hoesje genaaid, dubbel satijn met heel dun schuimrubber ertussen. Dat geheel past in mijn cocoon.
     
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik bewaar mij strijkstok in een strijkstok koffer.
    Maar deze heb ik niet helemaal dicht ( rits blijft open) zodat de mijten het er niet leuk vinden maar mijn poes niet aan de haren kan knabbelen.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    De veiligste manier is natuurlijk een aparte koffer voor je strijkstok! Zeker in het geval je een cellohoes hebt, ook al is die van de kwaliteit van een Soundwear. Je strijkstok in de aparte gleuf van de cellohoes is matig beschermd en je moet er niet aan denken als je eerst je cello uitpakt en dan de strijkstok pakt...risico op schade aan stok reëel (breuk van stok bijvoorbeeld). Met een stevige goede strijkstokkenhoes zit je stok veel veiliger. Ook andere delen van je stok kunnen immers in de hoes schade oplopen als je die zonder binnenhoes opbergt. Binnenhoes als een veilige cocon.
     
  5. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Mijn stok gaat mee in mijn carbon koffer, volgens mij zit hij daar veilig. Thuis hangt hij aan een haakje aan de muur. Een heel enkele keer moet mijn stok mee zonder cello, dan leen ik een stokkendoos van mijn leraar. Ik heb een keer een houten doos geleend met scharnieren, maar daar vielen op de fiets in de fietstas de metalen staafjes uit de scharnieren, dat was dus nogal onhandig. Nu leen ik dus een stokkendoos met een rits. Ik heb ook het idee dat de stok daar nog wat beter in beschermd zit omdat die doos van binnen wat zachter is, dus dan stoot hij minder hard als het soms wat hobbelt op de fiets.
     

Deel Deze Pagina