Welke software ter ondersteuning van de Cellolessen?

Discussie in 'Cello' gestart door baulig, 12 jul 2011.

  1. baulig

    baulig

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    5
    Tijdens mijn laatste Celloles sprak mijn Cellolerares over een prachtige toepassing die een andere student haar had laten zien op zijn Ipad.

    Deze software 'luistert' tijdens het spelen mee en geeft grafisch weer waar je je vinger op de toets zet en laat tevens zien, wanneer je fout zit, waar je je vinger had moeten zetten.
    Lijkt me voor mij een mooie ondersteuning als beginnende cellist.

    Echter we weten niet meer wat de naam van deze software is. Heeft iemand kennis van zulks soort software en ervaring hiermee?

    ps. heb alleen een pc en geen ipad

    alvast bedankt voor info
     
  2. Sunrise

    Sunrise Johan Lommelen

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    183
    Beslist geen goed idee. Je dient zelf te (leren) luisteren met je eigen oren en je cellospel niet te laten afhangen van "luistersoftware". Het richt je aandacht naar het kijken en leidt het af van het luisteren.
    Eventueel kan je wel eens af en toe je cellospel opnemen en achteraf herbeluisteren. Er bestaan tegenwoordig heel goede digitale recordertjes.
    Veel succes!
    Johan
     
  3. baulig

    baulig

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    5
    Bedankt voor je info.
    Daar maak je inderdaad wel een punt. De aandacht en concentratie gaat dan minder naar het 'leren luisteren'.
     
  4. Aster

    Aster

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    32
    Hoewel Sunrise gelijk heeft, is het volgens mij toch ook niet ongewoon om (vooral in Amerika, heb ik de indruk) tape op de toets te plakken, zodat de beginnende cellist weet waar hij/zij de hand moet neerzetten. Na een tijdje wordt de tape natuurlijk weer verwijderd.
    Deze software lijkt me wel leuk om een keer te gebruiken (als je inderdaad precies kan zien hoever je ervan af zit etc) maar om er serieus mee aan de slag te gaan, lijkt het me niet handig.
     
  5. baulig

    baulig

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    5
    Inderdaad Aster,

    Voor het serieuse werk, heb hier waarschijnlijk veel minder aan.
    ps. zelf heb ik (nu nog) een stikkertje voor de lokatiebepaling van de duim. Dus ook in nederland zie je het nog.
     

Deel Deze Pagina