Wie heeft hier bladmuziek van

Discussie in 'Cello' gestart door gevoeligesnaar, 5 dec 2017.

  1. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    A. Piazzolla : La Fortezza dei Grande Perché

    Ik vind het prachtig en het lijkt me qua moeilijkheid wel haalbaar. Dit zou ik wel willen spelen, maar ik kan nergens bladmuziek vinden voor cello. Bij iemand van jullie misschien bekend?
    Is er misschien een album waar dit in staat?
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2017
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Van dit stuk van Piazzolla heb ik ook nog nooit gehoord. Ik kan je er helaas niet aan helpen.
    Ik neem aan dat je al op het internet hebt gezocht op freesheet+Piazzolla+"La Fortezza dei Grande Perchè".
    Zelfs als je zoekt naar de albums die je dan moet kopen, staan daar redelijk bekende stukken in maar ik heb deze titel niet zo één-twee-drie gezien.


     
  3. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ik heb me inderdaad al sufgegoogled. Gratis bladmuziek is lastig, aangezien het nog geen 50 jaar oud is en er dus nog copyright op rust. Maar betaald was ook ok geweest.
    Ik heb wel een zanguitgave gevonden. Maar ja...
    Misschien is het een bewerking van dhr Jüttendonk zelf?
    Daarom de stoute schoenen aangetrokken en hem gewoon maar zelf gemaild met de vraag hoe ik aan deze bladmuziek kan komen. Nee heb je tenslotte ... :D


    Off topic mischien, maar toch mooi die kleine wereld van tegenwoordig. Heb zelfs de bouwer van mijn cello in Roemenië al op Facebook!
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Een zanguitgave met pianobegeleiding?
    Het zal dan wel met de G-sleutel zijn, maar kun je de zangpartij dan niet naar beneden octaveren? Dan ben je er toch ook?
    Ik ben wel benieuwd of dhr. Jüttendonk reageert en je verder helpt, dat zou wel heel mooi zijn!
     
  5. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ja, als ik niets hoor, is dat misschien wel wat ik ga doen. En anders ga ik desnoods gewoon op gehoor de partij van het filmpje uitschrijven. Maar da's best een klusje!

    Zanguitgave:
    https://www.broekmans.com/NL/Bladmuziek/Product/1233895/Best-of-Astor-Piazzolla
    Dit zou dus een mogelijkheid zijn.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2017
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Dan lijkt mij het omzetten van die bladmuziek naar beneden wel wat makkelijker. Hoef je alleen te octaveren.
    En als je het in musescore doet, kun je zelfs nog makkelijk de toonsoort aanpassen voor verder speelgemak.
     
  7. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Vandaag had ik een verrasing in mijn mailbox: mijnheer Christian Jüttendonk is zo aardig geweest om mij te antwoorden.
    Blijkbaar heeft hij destijds het 'gewoon' van de zangpartij gespeeld, maar hij heeft het voor mij opgezocht, ingescand en mij toegemaild (met zijn eigen vingerzetting/streek er nog bij). Wauw, fantastisch!
    Ben het inmiddels aan het invoeren in Musescore.
     
    Cellolina, JanHut en Marcelita vinden dit leuk.
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ja, dit is echt heel leuk! En jij gaat het dmv musescore omzetten in een baspartij, begrijp ik.

    Ik houd mij aanbevolen.:)
     

Deel Deze Pagina