wie kan mij helpen?

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door HeleenR, 22 dec 2006.

  1. HeleenR

    HeleenR

    Lid geworden:
    22 dec 2006
    Berichten:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Heleen ben 26 jaar en ben toe aan een nieuwe uitdaging.
    Ik heb in mijn kinderjaren orgelles gehad, ben rond m'n 11e jaar dwarsfluit gaan spelen maar cello heeft me altijd getrokken.
    Ik zou dan ook graag cello willen gaan spelen. Heeft iemand tips?
    Ik wil natuurlijk les hebben, maar kent iemand een persoon die les geeft in de omgeving van Bennekom (ede gld)? Hoe kom ik aan een cello? Waar moet ik op letten?

    Allemaal beginners vragen. Ik weet niet of ik hier op de juiste plek zit, ik hoop het.

    Bedankt voor het meedenken.

    Heleen
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Beste HeleenR,

    Welkom op ons forum,

    Je geeft aan dat je in de omgeving van Bennekom, Ede woont.
    Huur voorlopig een cello.

    Voor jouw is het denk ik haalbaar om eens bij Jaap Bollink langs te gaan. Goede vioolbouwer, spontane vent.
    Adres als ik het goed heb Heuvellaan 6 in Hilversum, gewoon bellen en een afspraak maken.

    Jaap Bolink
    Heuvellaan 6
    1217 JM Hilversum
    035 – 6212890

    en anders in Utrecht bij
    Lambert Houniet
    Wittevrouwensingel 53
    3572 CA Utrecht

    Voorlopig eerst gewoon een cello huuren, pas later eens gaan kijken of je er een kunt/wilt gaan kopen.

    Dan nog een kleine reclame voor onze Bert Boon. Ook hem kun je natuurlijk bellen voor een afspraak, telefoon van onze Bert: 050 - 3135701.

    Groetjes,

    Remi
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Beste HeleenR,

    Ook van mijn kant: welkom op 'ons' forum.

    De suggestie zoals gedaan door Remi, lijkt me waardevol om te voorkomen dat je later, na te hebben besloten dat 'dit het toch ook niet is', je cello weer moet verkopen. Nu is bijna alles verkoopbaar, mits de prijs maar laag genoeg wordt, maar dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn.

    Het is een goed gebruik bij muziekscholen om instrumenten te verhuren. Het hangt er natuurlijk van af, of je een docent(e) vindt, die verbonden is aan een muziekschool, anders vervalt de mogelijkheid tot huren. Ik neem even aan dat docenten normaliter geen instrumenten verhuren, maar soms heb je geluk.

    Een handgebouwde cello aanschaffen is een behoorlijke investering, maar daarom niet onmogelijk.

    Succes met het vinden van zowel een docent(e) als ook een instrument.
     

Deel Deze Pagina