Wolf schoudersteun rubbers verweren snel.

remi

♫ ♪
Rubbertjes aan de kinsteun.

Misschien een vreemde vraag.

De rubbertjes aan mijn Wolf Forte Secondeo zijn binnen een half jaar aan het verweren, het rubber droogt uit, krijgt scheurtjes en zo!

Is het niet beter om de standaard rubbertjes te vervangen voor siliconen tubes/rubbertjes?

In principe hebben de siliconen slangetjes geen weekmakers die de laklaag van je instrument aantasten, zijn soepel genoeg en verweren 100x langzamer.

Heeft iemand onder ons hier ervaring mee?

Remi

Verwering hangt ook af van het gebruik, maar de wolf rubbers (latex) staan behoorlijk onder spanning en daardoor degenereert het materiaal extra snel. Een half jaar is wel heel erg snel! Wolf heeft tot overmaat van ramp de prijzen van de vervangingsrubbers fors verhoogd en daar wellicht een nieuw verdienmodel in ontdekt. Het gaat in feite niet meer om rubber slang in stukjes van 3 cm gesneden. Ik heb geen ervaring met siliconen, maar dat kan een goede denkrichting zijn. Er zijn ook schoudersteunfabrikanten die met siliconenrubbers werken. Wanneer je een adresje hebt voor siliconenrubberslang houd ik me aanbevolen!

Remi, in de aanhef noem je je kinsteun, maar ik denk dat je schoudersteun bedoelt.
Ik had in het verleden ook de Wolf schoudersteun en heb de gescheurde rubbers destijds vervangen door op juiste lengte geknipte siliconen slang. Ik kon daar heel gemakkelijk aankomen omdat zoiets vaak gebruikt wordt op een laboratorium. Het werkte inderdaad vele malen langer dan die platte rubberen dingen.
Ik ben later op een KUN-schoudersteun overgestapt omdat die niet doorboog. Die had en heeft veel betere rubbers op de steunen.
Geen idee hoe men aan een stukje siliconenslang kan komen met de juiste diameter. Want het moet wel klemmen.

Terug
Naar boven