Workshop Back to basics 10-3 in Amsterdam, 17-3 Havelte, Drenthe. Doe gezellig mee!

Discussie in 'Cello' gestart door Cellisima, 20 jan 2018.

  1. Cellisima

    Cellisima

    Lid geworden:
    11 apr 2016
    Berichten:
    51
    Homepage:
    Wil jij een paar uur in de cello basis duiken? Even terug naar de basics?

    Op verzoek van velen; een dag de diepte in voor cellisten van alle niveaus. Dus ja; ook voor een beginner. Ik zorg dat niemand zich verveelt. :)


    Deze workshop is toegankelijk voor iedereen, dus ook voor leerlingen van andere docenten.
    Ruim de tijd voor de stokhouding, jouw eigen houding en die van de cello, open snaren strijken, aandacht voor streekwisselingen, (schrik niet; de onhoorbare streekwissel bestaat niet!), snaar wisselingen, je linker- en rechterpols los maken.
    En hoeveel noten kun je op één stok strijken met mijn ontspan-tips? Meer dan je denkt! Staccato proberen, spiccato, sautillé: even de stok laten springen; proberen! We gaan positie wisselen omdat dit je duim uitnodigt om losser te worden. Losser worden die duim? Hangen in je snaar! Hoe; ik help je!
    Hoe laat je vervolgens een positie wisseling naar je zin klinken? Oefeningen om je vingers sterker te maken. Kortom; 'cello basics' en verbetering! En ideaal; je hoeft hier niets voor voor te bereiden.

    Ook; hoe is de toonladder opgebouwd? Weet jij dat dat dat heel (hele afstand) - heel- half - heel - heel - heel - half is? Als je dat weet kunnen we samen die dag vanaf iedere noot een toonladder opbouwen met die bouwstenen. Proberen we! Handig voor de rest van je cello carriere.
    Het is prettig om te kijken hoe anderen cellisten deze dingen doen en het is de ideale plek om contact te leggen voor samenspel, want dat kan echt al zodra je vier vingers speelt. Ik koppel je, geef maar aan dat je wilt samenspelen.

    Dit is dus niet alleen een aanrader voor beginners maar ook voor cellisten die graag even Back to basics gaan. Natuurlijk is er die dag ook tijd voor jouw vragen.

    Ik maak bij deze workshop ook gebruik van een étuden boek opdat je thuis concreet alles kunt bekijken en herhalen. Dat zit bij je workshop fee inbegrepen. Dit boek van Feuillard ligt klaar in Amsterdam en Havelte. Heb je geen les bij/van mij? Geen probleem; ik zorg dat na inschrijving dit boek bij jou terecht komt. Of je komt gezellig kennis maken met een kop koffie of thee; welkom!

    In Amsterdam op 10 maart. Er zijn die dag twee shifts; beide groepen gaan het zelfde doen dus je kiest welke tijd jou het best uitkomt. Een groep bestaat uit maximaal 10 cellisten.
    De deur is open vanaf 9.30 en de eerste groep start om 10.00. We werken tot uiterlijk 12.30.
    De tweede groep start om 13.30, studio open vanaf 13.00. Deze groep rond af om 16.00.
    Voor de DIE-HARDS; je mag je ook inschrijven voor beide groepen.

    In Havelte op 17 maart; om 10.30 is de deur open en om 11.00 beginnen we. We ronden af om 13.30. Het programma zal hetzelfde zijn als in Amsterdam, afgestemd op wat ik voor mij zie. De workshop gaat hier door bij een minimum van 7 inschrijvingen. Er is in Havelte geen maximum aantal inschrijvers. Bij meer dan 10 inschrijvers verlengen we de workshop met een half uur, tot 14.00, opdat iedereen voldoende aandacht krijgt en alle vragen kunnen worden gesteld.

    De kosten bedragen € 85,00 inclusief boek inclusief het cello boek waaruit gewerkt wordt dat € 18,10 kost. Het boek is 40 Etuden pour le jeune violoncellist van Feuillard en ligt voor je klaar. Door een email te sturen meld je je aan. Vermeld je er bij waar en indien van toepassing hoe laat je wilt lessen, of dat je flexibel bent? Na aanmelding stuur ik je een factuur en na het voldoen is de deelname definitief. Let op; er is geen restitutie mogelijk.

    Let's go totally cello!

    Ik hoop jullie goed te kunnen helpen op 10 of 17 maart. Graag tot dan.


    Groet Scarlett Arts!
     
  2. MarjoleinG

    MarjoleinG

    Lid geworden:
    2 aug 2012
    Berichten:
    174
    Zijn er nog meer mensen van hier die hierheen gaan? Ik ga 17 maart naar Havelte.
     
  3. Cellisima

    Cellisima

    Lid geworden:
    11 apr 2016
    Berichten:
    51
    Homepage:
    Marjolein leuk dat je er weer bij bent! Tot de 17e maart! Groet Scarlett
     

Deel Deze Pagina