Yamaha silent violin

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Elsie S, 18 feb 2016.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    De SV100 is van een jaar of 15 geleden.
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Dan kan die juist heel gunstig geprijsd zijn, omdat de verkoper de nieuwste wilde.
    Het kan zijn dat intussen het piëzo-element stukken beter in kwaliteit is geworden. @BertBoonVioolbouw , volgens mij ben jij nog steeds behoorlijk op de hoogte van de produkten van Yamaha. Hoe zit het met de verschillen van de e-violen van Yamaha van 15 jaar geleden en nu?

    Ik heb begrepen dat je nu niet meer handelt in deze celli (vanwege de eisen van Yamaha ten aanzien van presentatie van deze koopwaar), dus mag je er volgens de forumregels nu wel iets over zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2016
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik heb mijn dealerschap beëindigd vanwege de lage marges die ermee zijn te behalen en de telefoonboek-dikke documenten met verklaringen, toezeggingen en uitsluitingen die je soms meerdere malen per jaar moest ondertekenen en opsturen en dat dan voor een paar verkochte instrumenten per jaar. Ik houd het assortiment nu minder in de gaten, maar het basismodel vanaf de SV100 is slechts op kleinere details veranderd. Mechanisch zijn de instrumenten wel duurzaam, maar op de duurzaamheid van de electronica (toch vaak een van de zwakke punten van een E-instrument) heb ik momenteel niet veel zicht.
    Volgens de forumregels mag ik trouwens best alles over alle producten zeggen, of ik ze nu verkoop of niet: van "hogerhand" is het echter niet toegestaan links naar mijn eigen verkoopkanalen in de discussie te stoppen. (Op een ooit toegezegd interessant voorstel tot een vorm van betaalde vermelding is nog steeds het wachten)
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    Hopf vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Dat kan misschien worden opgelost door vanaf #5 wat posts over te plaatsen naar het forum over FORUM en dan bij 'voorwaarden en regels'. Of 'feedback'. Maar inderdaad niet hier.

    @BertBoonVioolbouw , wat je vertelde over al dat gedoe om Yamaha instrumenten te mogen verkopen, zou dat niet ook verklaren waarom heel wat muziekzaken geen yamaha e-cello op voorraad hadden om eens te proberen?
    Op gegeven moment moest ik daarvoor dus naar Keulen gaan. Had daar geen zin in en uiteindelijk kon ik aan een prima Bridge e-cello komen.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Dat soort dubbele vragen veroorzaakt off-topic berichten. Ik denk dat "muziekzaken" (ik bedoel de algemene voor Keybords, drumsticks en gitaren) doorgaans -een enkele uitzondering daargelaten- geen bal verstand hebben van van strijkinstrumenten en daarom geen voorraad houden van iets waar ze vermoedelijk geen klanten voor krijgen en er ook geen betrouwbaar verhaal bij hebben. Ik ben met Yamaha opgehouden vanwege de optelsom van gedoe en lage marge, plus het feit dat een aantal bodemprijszoekende e-tailers die dingen verkopen met slechts een paar euro winst. Ik heb geen zin daaraan mee te doen en hoef dat gelukkig ook niet.
     
  6. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik weet wel iemand die een 5-snarige NS Design Silent violin te koop heeft, ik stuur je wel even een privé-bericht.
     

Deel Deze Pagina